R, 9.12.2022

Galerii ⟩ Punane lipp lehvis Rakvere Romuringil tavatult sageli

Punane lipp lehvis Rakvere Romuringil tavatult sageli
Facebook Messenger LinkedIn Twitter
Comments

Eile Mädapeal toimunud Rakvere Romuringil tuli poolfinaalsõidud ära jätta, sest rohked avariid ei lubanud korraldajaid esialgsest graafikust kinni pidada ja palju ei puudunud, et lõpetamine jäänuks pimeda peale.

Romuralli terminite ja võistluste endiga on asjad võhiku jaoks pisut segased. Juba ammu levinud väljend "romuralli" on klassikalises autorallis käibel pruugist oma olemuselt sama kaugel kui Maa Kuust. Nimelt toimub romuralli väikesel kinnisel platsil ja osalejate eesmärk on konkurendi auto nii puruks sõita, et see enam ei liigu. Kes viimasena "ellu jääb", on võitja.

Romurallist on välja kasvanud romuring. See võistlus käib ringrajal ja võidab sõitja, kes päeva lõpuks on läbinud kõige rohkem ringe. Igasugused kontaktid on lubatud.

Mädapeal toimus laupäeval romuringi võistlus.

Maailma ametlikud autospordiorganisatsioonid romurallisid ja -ringe üldiselt ei tunnista. Ka Eesti Autospordi Liit mitte. Neid üritusi korraldavad mittetulundusühingud ühekordsete sõuvõistlustena.

Reeglina lepitakse ka romurallidel ja -ringidel kokku elementaarsed võistlusmäärused ning autode tehnilised tingimused. Kuigi teoreetiliselt lubatakse Eestis romuringile ka turvapuuri, turvaistmete ja -rihmadega autod, võisteldakse tegelikult täiesti tavaliste tänavasõiduautodega, kus turvavarustuseks on üle õla käiv turvavöö ja kiiver.

Eeltoodul on üks suur pluss ja sama suur miinus: ala harrastamine on odav, kuid samas ohtlik. Eriti sellisel romuringil nagu Mädapea, kus keskmine kiirus tõuseb tavatult kõrgeks – võistlejate jutu põhjal saadi sirgel kätte 100 km/h ja enamgi.

Samas allkirjastavad kõik osalejad osavõtuavalduse, kus muu  hulgas kirjas, et nad on teadlikud riskidest ja võimalikest tagajärgedest.

Põhjus, miks nüüdisaegset turvavarustust ei kasutata, peitub selle hinnas. Korralik turvapuur, -iste ja -rihmad maksavad mitte rohkem kui (romu) võistlusauto, vaid lausa kordi rohkem. Siiski on korraldajatel tungiv soovitus kasutada võistlejail lisaks korralikule kiivrile vähemalt HANS-kaelatuge, mis on tõhus investeering vigastuste vältimiseks.

Mädapea romuringil toimus sel korral ka avarii, mis lõppes siiski suhteliselt õnnelikult. Üks kaela raskelt vigastanud võistleja viidi haiglasse, kuid võistluspaigas õhtul levinud info põhjal ei olnud tegemist siiski eluohtliku traumaga. Samas võivad kaelavigastuse tagajärjed ilmneda alles mitu päeva hiljem.

Korraldajad andsid endast kõik, et juba tekkinud ohtlik olukord veel ohtlikumaks ei muutuks. Iga kord, kui auto katusele paiskus, kui tekkis süttimise oht või kui kellegi risti läinud auto jäi kaasvõistlejatele ette, heisati punane lipp, mis peatas võistluse. Ja selliseid olukordi oli palju, lipp lehvis sageli. Seetõttu tuli ka üks sõiduvoor ära jätta, et mitte pimeda peale jääda.

Taavo Lauk üritas hoolimata katkisest autost liidrikohta hoida, kuid see tal ei õnnestunud.
Taavo Lauk üritas hoolimata katkisest autost liidrikohta hoida, kuid see tal ei õnnestunud. Foto: Marianne Loorents

Meeste klassis pälvisid kaksikvõidu seltskonna Rakvere Street esindajad. Õhus oli ka kolmikvõit, kuid kogu päeva liidrikohta hoidnud Taavo Lauk jäi ühes kurvis pidurdamisega hiljaks, keegi tõukas tagant kah, ja võistlusauto esiosa koos mootoriga sai tugevasti kannatada. Lauk kolistas veel paar ringi vapralt edasi, kuid pärast üht spinni, millele konkurent kaasa aitas, tema auto enam ei käivitunud.

Andres Vaar (paremal) ja Kain Kivisar tõid seltskonnale nimega Rakvere Street kaksikvõidu.
Andres Vaar (paremal) ja Kain Kivisar tõid seltskonnale nimega Rakvere Street kaksikvõidu. Foto: Marianne Loorents

Esikoha sai Andres Vaar ja teise Kain Kivisaar. Mehed kinnitasid kui ühest suust, et nende seltskond tuligi kolmikvõitu noolima, kuid kaksikvõit on ka hea.

"Tegelikult pole ma üldse tehnikainimene, töötan hoopis teises valdkonnas," rääkis Vaar pärast esimest eelsõitu, mille ta võitnud oli. "Jäärada olen küll sõitnud. Tundub, et romuringi võistlused on viimastel aastatel muutunud. Kui varem tegeleti rohkem rammimise ja tõuklemisega, siis nüüd on asi rohkem kiire sõidu peale läinud."

Märksõnad
Tagasi üles