Hädaabiteenus on kriisis (1)

Copy
Häirekeskuse Ida keskuse töösaal, kus on veerandi võrra töötaid puudu.
Häirekeskuse Ida keskuse töösaal, kus on veerandi võrra töötaid puudu. Foto: Häirekeskus

Meedias on peamiselt jutuks olnud politseinike ja päästjate mured seoses madalate töötasudega. Riik aga on jätnud unarusse ka häirekeskuse, kust hädasolijad esimesena abi otsivad ja kust antakse infot politseile, päästeteenistusele ja kiirabile. Seega on häiritud kogu hädaabiteenus.

Häirekeskuse Ida keskuse logistik Mirta Laul ütles, et 102 töötaja asemel on rivis 76. Veerand personalist on lahkunud peamiselt väikese töötasu tõttu. See puudujääk ei ole mitte ainult Ida keskuses, vaid ka ülejäänud kolmes keskuses Tallinnas, Tartus ja Pärnus.

Hädaabinuber 112 toimib ülevoolu printsiibil ehk kui Jõhvis on päästekorraldajad hõivatud, siis läheb kõne esimese vaba päästekorraldajani Tartus, Tallinnas või Pärnus. Laulu sõnul on Eestis korraga tööpostil kokku suurusjärgus 15 päästekorraldajat. Ülevool töötajate vähesust ei korva ja nii juhtub, et hädasolija peab ootama päästekorraldaja vastamist isegi kuni pool minutit või kauemgi.

Tagasi üles