Vinni tehnikapäev pakkus keskkonnateadlikku kummivilinat

Copy
Tehnikapäeval toimus Vinni-Pajusti gümnaasiumis ka elektriliste driftikartide võistlus.
Tehnikapäeval toimus Vinni-Pajusti gümnaasiumis ka elektriliste driftikartide võistlus. Foto: Mart Rauba

Neljapäevasel Vinni-Pajusti gümnaasiumi tehnikapäeval vurasid elektridriftikardid, kaugjuhitavad RC maasturid ja kooli tehnikaklassis valminud elektrisõidukid. Roheteadlikkuse tõstmise loenguid andis elektriautode ehitaja Meelis Merilo, kes oli toonud kaasa Eesti esimese elektriautoks ümber ehitatud sõiduriista – Tesla mootoriga 1958. aasta GAZ-M20 Pobeda.

Kooli ette pargitud Pobeda tagaistmelt paistis ka uhke karikas, mille Meelis Merilo ise viimasel Monte Carlo elektriautode maratonil sama auto roolis võitnud oli. Uunikumi ümberehitamist alustas mees 2004. ja lõpetas 2006. aastal, kuid Pobeda kõpitsemisest oli ta unistanud juba kuueaastaselt. "Tollal polnud üldse väga palju autosid ja Pobeda oli mu lemmik. Aastakümneid hiljem jõudsin selleni, et panin kokku oma kaks unistust – ilusast autost ja keskkonnasõbralikust sõidukist," rääkis meistrimees. Mida vanem auto, seda kergem on seda elektriliseks muuta. Vanemates pole nimelt keerulisi elektroonilisi seadmeid, mis tuleks teistmoodi tööle panna.

Kui palju maksab vana auto muutmine uueks, pea hääletult sõitvaks elektriautoks? See on Merilo sõnul keeruline küsimus, kuna muutujaid on valemis palju. Aga kui korralikult teha, algab minimaalne kulu 15 000 – 20 000 eurost. Pärast 2006. aastal lõpetatud Pobedat on Merilo ja tema tiimi käe all elektrimootori saanud sõidukeid kuskil kümne ja kahekümne vahel. Nende seas ka sel aastal tehtud Volkswageni legendaarne hipibuss ja Porsche 316 replica.

Tagasi üles