Äkksula tõi tänavatele taas ohtlikud löökaugud

, arvamustoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Rakveres vajaks tänavakatted põhjalikumat uuendamist, kuid raha jätkub linnal vaid hädapärasteks lappimisteks.
Rakveres vajaks tänavakatted põhjalikumat uuendamist, kuid raha jätkub linnal vaid hädapärasteks lappimisteks. Foto: Meelis Meilbaum

Rakvere tänavad on viletsas olukorras, kuid suuremahulisteks teetöödeks linnal raha ei jätku.


“Muutlike kevadilmadega on tekkinud tänavatesse juba palju auke, mistõttu linn alustas liiklusohtlike aukude täitmist juba veebruaris,” ütles abilinnapea Ain Suurkaev.

Sel nädalal tehti töid näiteks Karja, Võidu ja Laada tänaval. Teetööd on linn tellinud ASilt Virumaa Teed, kel on teede remondiks vastav tehnika ja ka vajalikud materjalid.

Rakverlase Gunbritt Lille hinnangul on aga Rakvere linnatänavad nii halvas seisukorras, et üksnes aukude lappimisest enam ei piisa.

“Kaunis närviline on see Rakvere vahel sõitmine. Kui roolis olla, annab tagumiku kaudu päris hästi tunda, mis siin tänavatel on, ükskõik kui hea vedrustus autol ka ei ole,” tõdes Lille.

Tema hinnangul vajaks kogu teekate värskendamist nii Vabaduse, Karja, Laia, Pika, Laada, Tallinna, Narva, Seminari kui Raudtee tänaval.

“Kui püüdsin välja mõelda, kui palju on Rakveres normaalse kattega tänavaid, siis väga palju üle viiesaja meetri ei suutnud kokku arvutada – Maxima juures ristmik, Kungla tänaval majade 4, 5, 6, 7 vahel on normaalne, loomulikult ei maksa Saue tänavat ära unustada, kus elab linnapea, ja Terase tänavas on väike jupp teed korras,” loetles Gunbritt Lille.

“Olukord on tõesti hull, seda mitte ainult Rakveres, vaid igal pool linnades asfaltteedel. Äkksula lagundas. Ega me ilmataadi vastu ei saa. Kriitika on õigustatud, aga palju lohutust peale lappimise ma ei luba,” lausus Ain Suurkaev.

Kogu teede pinnakatte värskendamist linnaeelarve tema sõnul ei võimalda. “Lihtsalt asfalt ja need tööd maksavad mitu korda rohkem, kui ühel omavalitsusel on selleks jõudu. Rakvere ei ole siin mingi erand,” nentis Suukaev.
Tema sõnul on suuremahulisemad teetööd võimalikud üksnes projektipõhise rahastamise korral. Kaks aastat kestnud Kreutzwaldi tänava ehitustööd plaanib linn sellel aastal valmis saada ja ellu viia ka projekti Lennuki linnaosas.
“Rakvere linn asfalteerib suvel üle kilomeetri tänavat Lennuki piirkonnas. Nortsu tee ja Papiaru tee saavad kõvakatte. Suur asi saab tehtud. Need on ainukesed kohad, kus me teeme meetrist laiemaid asfalteerimistöid,” nimetas abilinnapea.
Gunbritt Lille juhtis tähelepanu ka Rägavere tee olukorrale. “Seal on märja ilmaga ikka niisugused lombid, et jalakäijana ei maksaks sinna oma nina pista. Tihtilugu on näha, kui läbi lompide sõidetakse, et pritsmed käivad vastu kõrvalolevaid aedu, ükskõik kumba pidi sõidad,” kirjeldas ta.
“Rägavere tee kaevame üles. Seal on torud panemata. Leping kirjutati alla ja seal läheb jälle tööks,” selgitas Suukaev. Kui maaalused kommunikatsioonid on rajatud, siis tehakse seal tee ja kõnnitee Suurkaevu sõnul korda eraldiseisva projekti käigus, nagu seda tehti Kreutzwaldi tänavaga.
Linnavalitsuse kiituseks ütles Lille, et Herne ja Aasa tänaval, tema elukohas, kaeti kruusatee mõni aasta tagasi “vaese mehe asfaldiga”, mis tähendab, et pigi ja killustiku segu pannakse kruusa peale.
Suurkaevu kinnitusel püüab linnavalitsus jõudumööda kruusateid kõvakattega katta.
“Riik eraldab kohalikule omavalitsusele raha, maksumaksja maksab korralikult makse ja on Rakvere registris – sealt tuleb raha. Kõik sõltub sellest, palju makstakse palka ja kui suured on maksud. Kui raha rohkem ei tule, pole midagi ka teedele suunata. Me püüame teha, mida suudame ja selle rahakoti piires, mis meil on,” rääkis Ain Suurkaev.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles