Kommentaar: turismisektor muudab müügikanaleid

Copy
Katrin Aaslaid.
Katrin Aaslaid. Foto: Estravel

15 aastat tagasi armastasid tarbijad osta puhkusereise reisikataloogide info ja piltide järgi ennekõike reisibüroodest – hinnad olid tollal fikseeritud, kuid valik see-eest piiratum kui praegu. Huvi online-ostude vastu hakkas kasvama 2000. aastatel, mil internetipanga võimalused avardusid.

Esimese e-poe-katsetuse tegi Estravel näiteks 2001. aastal Tallinna–Helsingi laevapiletite müügikeskkonnana ja 2002. aasta Eestis toimunud Eurovisioni lauluvõistlus suunas meid looma spetsiaalset broneerimissüsteemi, kus hallata registreeringuid. Kuigi süsteemid on ajas kasvanud ja arenenud, on ülesanded jäänud samaks – kuidas integreerida tarbija ootustele vastavaid makselahendusi müügisüsteemi ja kasutada neid ka müügikampaaniate veduritena.

Kui 10–15 aastat tagasi oli ainuüksi pangalingiga maksmise võimaluse integreerimine proovikivi, siis praegu peab kogu jaekaubanduse kõrval ka turismisektor suunama arenduse nii kasutuses olevate digisüsteemide kui ka e-lahenduste tugevdamisse ja tõenäoliselt sobitama need peagi ka AI-tehnoloogiate ja virtuaalreaalsusega.

Tagasi üles