Elron toob 2024. aastal liinile pikemad rongid

Copy
Uued Škoda elektrirongid on kolme vaguniga, kuid pikemad kui praegused Stadleri nelja vaguniga rongid.
Uued Škoda elektrirongid on kolme vaguniga, kuid pikemad kui praegused Stadleri nelja vaguniga rongid. Foto: Elron

Eestis reisirongiliiklusega tegelev riigifirma Elron teatas, et lisaks kuuele juba varem tellitule ostetakse kümme uut reisirongi. Kas uued, senistest pikemad rongid mahuvad platvormide äärde ära? Kas on lootust, et tulevikus saab Rakverest Tartusse ilma ümberistumiseta? Kas on võimalik, et näiteks Sõmerule rajatakse uus peatus?

Elroni uute rongide projektijuht Viljar Luhthein rääkis, et 2020. aastal sõlmiti leping Tšehhi ettevõttega Škoda Vagonka AS kuue Škoda elektrirongi soetamiseks koos optsiooniga tellida tulevikus veel kümme rongi. 6. septembril 2022 kiitis valitsus heaks täiendava kümne uue elektrirongi soetamise Euroopa Liidu Moderniseerimisfondi toel. Esimese partii rongid jõuavad Eestisse 2024. aastal, kümme järgmist eeldatavasti 2027. aastal.

Uued “porgandid” on kahesüsteemsed elektrirongid ja nende saabumise ajaks elektrifitseeritakse Aegviidu–Tartu raudteelõik. Tapa–Narva liin on elekterveole kavas üle viia 2027. aastaks.

Tagasi üles