Minu lend on tühistatud – mis edasi saab?

Copy
Kui lend tühistatakse, peab lennuvedaja pakkuma reisijale piletiraha tagastamist.
Kui lend tühistatakse, peab lennuvedaja pakkuma reisijale piletiraha tagastamist. Foto: Konstantin Sednev

Kõige sagedasemad lennureisijat puudutavad probleemid on lennu tühistamine, hilinemine ning ülebroneerimisest tingitud pardale mitte lubamine. Kõikides nendes olukordades võib reisijal olla õigus rahalisele hüvitisele, asendusteekonnale ja hoolitsusele. Millised on tarbija õigused, kui lend on tühistatud, selgitab tarbijakaitse ja tehnilise järelevalve ameti Euroopa Liidu tarbija nõustamiskeskuse ekspert Heldin Malmet.

Lennufirma Ryanair tühistab lähikuudel üheksa Tallinnast väljuvat lennuliini. Milliseid olukordi käsitletakse lennu tühistamisena?

Tühistamiseks peetakse palju rohkemaid juhtumeid kui vaid olukorda, kus reisija on juba lennujaamas ning sõnumi teel või kõlaritest teavitatakse, et oodatav lend on tühistatud. Lend loetakse tühistatuks ka siis, kui algsest lennuplaanist loobutakse ja reisija viiakse üle teisele regulaarlennule, lennuk tõuseb reisijaga küll õhku, kuid on sunnitud naasma lähtelennujaama, kus reisija viiakse üle teisele asenduslennule, lend maandub muus lennujaamas kui esialgu sihtkohana planeeritud, ilma et reisija oleks marsruudi muutmisega eelnevalt nõustunud, lennuettevõtja tõstab lennu planeeritust rohkem kui tunni võrra varasemaks.

Tagasi üles