Õpetajate ja tugispetsialistide nappus piirab Ukraina laste õppimisvõimalusi

Merly Raudla
Copy
Ukraina lapsed laulavad õpetaja Tatjana juhendamisel eestikeelset laulu Forseliuse koolis. Foto on illustratiivne.
Ukraina lapsed laulavad õpetaja Tatjana juhendamisel eestikeelset laulu Forseliuse koolis. Foto on illustratiivne. Foto: Margus Ansu

Eesti koolid ja lasteaiad saavad Ukraina sõjapõgenikest õpilastega kaasneva lisakoormusega üldiselt hästi hakkama, kuid õpetajate ja tugispetsialistide puudus seab koolid Ukraina laste puhul väga ebavõrdsesse olukorda, selgub arenguseire keskuse raportist "Ukraina lapsed Eesti hariduses".

Ukraina õpilasi vastu võtnud koolide arvates on Ukraina õpilased hästi või üldiselt hästi kohanenud. "Enim Ukraina sõjapõgenike lapsi on lisandunud neisse omavalitsustesse, kus juba varasemalt oli õpilaste arv õpetaja kohta suurim, muutes õpetajate nappuse ja ülekoormuse probleemi teravamaks," tõi esile arenguseire keskuse ekspert Eneli Kindsiko.

Raporti järgi on peamised väljakutsed õpetajate jaoks keelebarjäär ja kakskeelses klassis õpetamine, suured erinevused Eesti ja Ukraina õppekavades ning Ukraina õpilaste järeleaitamine.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles