Samal teemal: Kevin Volter “Lepnale kavandatakse tehast elumajade külje alla” 9. märtsi Virumaa Teatajas
Vanade rehvide puhul tootjavastutus praegu toimib
Vanade rehvide puhul tootjavastutus praegu toimib. Tõepoolest, aastat seitse-kaheksa tagasi see nii ei olnud ja võib öelda, et vanade rehvide käitlemine on Eestis probleemiks olnud küll. Tulenes see sellest, et käitlusahela kõik osalised ei täitnud oma kohustusi. Osa turgudest kadus, jõuti pankrottideni ja tootjavastutusorganisatsioonid, kes olid enda arusaamade kohaselt vajalikud kulud teinud ning oma kohustused täitnud, olid fakti ees, et nende ülesanded on osaliselt täitmata. Paberite peal asi toimis, aga tegeliku rehvikäitluseni ei jõutud ja rehvid kuhjusid.
Tuntumaks näiteks on Raadi. Vanarehvid loetakse ringlusse võetuks või taaskasutatuks ainult siis, kui vanarehvide töötlemisel saadud korduskasutatavad, ringlusse võetavad ja taaskasutatavad vanarehvid ja materjalid on tegelikult korduskasutusse suunatud, protekteeritud, ringlusse võetud või taaskasutatud. Selle tegelikkusega probleeme oligi. Täiendavaks negatiivseks asjaoluks oli see, et vanarehvidega seotud tootjavastutusorganisatsioone oli kaks: MTÜ Eesti Rehviliit ja MTÜ Rehviringlus.