See tähendab, et uute, säästlikumate autode omanikud pääsevad suure automaksu maksmisest, kuid vaesemad inimesed, kelle kasutuses on vanad amortiseerunud autod, peavad tulevikus maksma meeletuid summasid. Näiteks võib põllumehe nn kastiauto automaks olla tuhat eurot aastas, mis on suur probleem mitmest vaatenurgast.
Kindlasti pean mainima, et automaksul on terve rida positiivseid aspekte. Lisaks riigieelarvesse laekuvatele miljonitele on sellel positiivne mõju keskkonnale. Linnapildist kaovad romud, mille omanikud ei suuda automaksu maksta. Need inimesed, kes plaanivad uut autot osta, hakkavad tõepoolest teadlikumat valikut tegema, lisaks võivad suurlinnade elanikud autost loobuda ühissõidukite, sõidujagamise või miks mitte ka jalgratta kasuks. Kuid see kõik ei kehti nende inimeste kohta, kes ei saa autota hakkama, ning nende kohta, kelle laste kool asub kodust kümnete kilomeetrite kaugusel ja kelle külast sõidab buss läbi korra päevas, kui sedagi.