Eesti Raudtee kuulutas välja riigihanke Tapa–Kaarepere liini ümberehituseks

Copy
Raudtee ülekäigukoht Tapal.
Raudtee ülekäigukoht Tapal. Foto: Marianne Loorents

Hange "Tapa–Kaarepere kapitaalremonditööd ja õgvenduste ehitus" on Tallinna ja Tartu vahelise rööbasteega seotud tööde teine ja üks suuremaid etappe. Esimese etapi käigus rekonstrueeritakse Aegviidu ja Tapa vaheline lõik, mille käigus õgvendatakse muu hulgas neli kõverat.

Need tööd on jõudnud juba etappi, kus esimene kõver on õgvendatud ja raudteeliiklus sellel käib. Esimese etapi raudteetööd valmivad käesoleva aasta lõpus ning teise etapi tööd on kavas esialgsete plaanide järgi lõpetada 2024. aasta lõpuks.

Nii üleriigiline planeering kui ka mitu transpordi arengukava näevad ette, et tulevikus tuleb nii Tartu kui ka Narva suunal reisirongide maksimaalset sõidukiirust suurendada kuni 160 km/h. Sellest lähtuvalt on Eesti Raudtee kaardistanud kitsaskohad, mis ei võimalda praegu suuremat kiirust kui 120 km/h. Peamiselt on tegemist väikese raadiusega kõveratega, mis vajavad õgvendamist ehk laugemaks muutmist, ning samuti ei võimalda mitmel lõigul amortiseerunud raudtee pealisehitus kiirust tõsta. Just seetõttu kuulutas Eesti Raudtee välja hanke Tapa–Kaarepere lõigu kapitaalremonditööde ja õgvenduste tarbeks.

"Hanke peamiseks eesmärgiks on kõverate geomeetria väljaehitus ja rööbastee pealisehituse väljavahetamine kaasaegsete materjalide vastu. Tööde tulemusena ehitatakse välja rööbastee, mille geomeetria ja materjalid võimaldavad kiirust 160 km/h, kaasnevalt rekonstrueeritakse sama hanke käigus õgvenduste trassile jäävad sillad-truubid," kommenteeris AS-i Eesti Raudtee ehitusteenistuse juht Riho Vjatkin. Hanke pakkumiste avamine on 26. juunil ning projekti finantseeritakse Euroopa Ühtekuuluvusfondist.

"Paralleelselt on samal lõigul planeeritud liiklusjuhtimissüsteemide uuendamise tööd ja raudteeliini elektrifitseerimine. Kõikide tööde tulemusena saab kasutusele võtta uued Elroni tellitud elektrirongid, mis hakkavad tulevikus Tallinna ja Tartu vahelisel lõigul sõitma kuni 160 km/h," lisas Vjatkin.

Tagasi üles