Häirekeskus: 112-le helistades tuleb püsida liinil kõnele vastamiseni

Copy
Tallinna häirekeskus.
Tallinna häirekeskus. Foto: Tairo Lutter

Häirekeskus on valmis, et jaanipühadel kasvab hädaabinumbri kõnekoormus, ja seetõttu on oluline püsida 112 liinil kõnele vastamiseni.

Pühade ajal on häirekeskuses tööl rohkem hädaabikõnedele vastavaid päästekorraldajaid. "Oleme valmis nii-öelda tipptundideks, mil kõne ootejärjekord võib olla tavapärasest mõnevõrra pikem. Kui kõne katkestada ja uuesti helistada, siis liigub helistaja ootejärjekorra lõppu ehk liinile pääsemine võib viibida," rääkis häirekeskuse kriisijuht Janek Murakas.

Igal pidulisel on võimalik anda oma panus, et pühad mööduksid häirevabalt. "Tea alati oma asukohta – selleks oska määrata oma telefoni kaardirakendusest koordinaate, sest võõras kohas jaanituld tehes ei pruugi kriisiolukorras aadress kohe meenuda või looduses olles ei osata täpselt öelda. Lisaks kanna kaasas esmaabikotti ning salvesta telefoninumbrid, kuhu erinevate murede korral pöörduda. Perearstiga saab nõu pidada numbril 1220 ning mürgistusinfoliin 16 662 annab juhiseid, kuidas toimida näiteks toidumürgistuse korral, ja tuleohutuse kohta saab küsida riigiinfo telefonilt 1247," meenutas Murakas.

Tagasi üles