Kommentaar: klienditeenindus on eluks vajalike oskuste kiirendi

Copy
Annika Andresen, Caffeine'i kohvikute ärijuht.
Annika Andresen, Caffeine'i kohvikute ärijuht. Foto: Erakogu

Uuringute kohaselt väheneb nende inimeste osakaal, kes klienditeenindaja ameti terveks eluks valivad. Klienditeenindaja töö kõige ilusamad osad on selle vaheldusrikkus, uute oskuste omandamine ja võimalus suhelda paljude väga erinevate inimestega.

Ühtlasi on see osa ka kõige suurem väljakutse, sest nii satutakse tihti olukordadesse, kus töö nõuab heal tasemel suhtlusvilumust ja oskust lahendada (vahel isegi teravaid) konflikte. See aga ei ole oskus, mis on kellelgi sündides kaasas, see tuleb kogemusega. Tõsi, mõnele on see loomupärasem, teised vajavad harjutamist. Tarvis läheb neid oskusi sellegipoolest paljudel, mistõttu on kasulik õpikurvi teadlikult suunata.

Viimased aastad on üha enam näidanud, et peamiselt nutitelefonide ja sotsiaalmeedia leviku tõttu on noorte sotsiaalsed oskused kannatanud. On mõistetav, et kui võõrastele telefoninumbritele ei vastata, võib olukord võõrastega näost näkku suhtlemisel tunduda veelgi hirmsam. Kohvikutesse töötajaid otsides oleme kohanud sageli olukordi, kus noorel puudub oskus või isegi julgus vestlust tervitusega alustada või inimesele temaga rääkides otsa vaadata, sest internetis suheldes ei ole seda vaja teha, ei ole tekkinud harjumust.

Tagasi üles