Kommentaar: mobiiliga makstes on turvalisus omaniku kätes

Kätlin Kukk
Kätlin Kukk Foto: Erakogu

Kui mõned aastad tagasi võisid viipemaksed tekitada elevust ja väiksemates poodides ka kohmetust, siis nüüdseks ei ole mobiiltelefoni või nutikellaga maksja ostukeskuses enam harv nähtus. Viipemakse on juba selle poolest mugavam, et maksja ei pea tundmatute inimeste juuresolekul vajutama oma PIN-koodi. Nutiseadmest ei saa ka niisama lihtsalt raha pahatahtlikult üle kanda.

Nutiseadmes erinevaid makselahendusi pakkuvad rakendused on üles ehitatud nii, et neid saabki kasutada vaid siis, kui seadmes on tagatud ettenähtud turvanõuded. Ükskõik, kas inimene kasutab maksmiseks sularaha, deebetkaarti või nutiseadmega viipemakset, lasub lõplik vastutus turvalisuse tagamise eest siiski kasutajal endal.

Ebameeldivate üllatuste vältimiseks oleks hea hoida oma kontodel limiidid nii madalad kui võimalik, et kui ka midagi juhtuma peaks, poleks võimalik kõiki rahalisi vahendeid varastada. Kui kasutada nutiseadet maksmiseks, siis peaks sellel alati olema ekraanilukk.

Tagasi üles