24 kohalikku omavalitsust on häirekeskusega sõlminud koostööleppe kriisiinfo telefoni kasutamiseks. Lääne-Virumaa valdadest on leppe sõlminud Vinni, Kadrina ja Haljala vald.
Lääne-Viru kolm valda sõlmisid leppe kriisiinfo telefoni kasutamiseks
Kriisiinfo telefoniga liitunud omavalitsuses saavad elanikud erakorraliste sündmuste korral helistada tasuta numbril 1247, et saada ametlikku ja usaldusväärset infot ning käitumisjuhiseid.
Häirekeskuse kriiside ja toimepidevuse eksperdi Rein Oleski sõnul otsustab kriisiinfo telefoni avamise üle iga omavalitsus ise, kui näeb, et nende piirkonnas on tekkimas erakorraline olukord, kus on vaja operatiivselt teavitada elanikke ja vastata suurele hulgale küsimustele. "Kohalik omavalitsus annab häirekeskusele käitumisjuhised ja info, mida riigiinfo telefoni operaatorid inimestele eesti, vene ja inglise keeles jagavad. Kriisiinfo telefonil saavad elanikud tasuta helistada ööpäevaringselt,“ selgitas Olesk.
Omavalitsustele on kriisiinfo telefoni teenus tasuta. Kriisiinfo telefon pakub professionaalset tuge elanike teavitamisel ning vähendab omavalitsuse koormust elanike e-kirjadele ja telefonipäringutele vastamisel.
Seni on kriisiinfoteenust osutatud üleriigiliste kriiside ajal, nagu COVID-19 pandeemia, Kuressaare joogivee kriis ning Suur-Sõjamäe jäätmejaama põleng.
Number 1247 töötab ka siis, kui parasjagu ühtegi kriisi ei ole. Riigiinfo telefonil 1247 saab küsida ja anda infot maantee-, pääste- ja keskkonnaalastes küsimustes ning PPA dokumentide taotlemisega seotud teemadel. Tegemist on hädaabinumbri 112 kõrval tegutseva infoliiniga, mis pakub ööpäev läbi abi ja tuge olukordades, kus ei ole ohus elu, tervis ega vara.