Raudteeliiklust juhib automaatika, aga inimese valvsa pilgu all

Kevin Volter
Copy
Tapa jaam peopesal – või siis tablool. Tänapäevase tehnika kõrval näeb juhtimiskeskuse suur tabloo välja iidne, aga süsteem on lollikindel.
Tapa jaam peopesal – või siis tablool. Tänapäevase tehnika kõrval näeb juhtimiskeskuse suur tabloo välja iidne, aga süsteem on lollikindel. Foto: Ain Liiva

Tapa linnas Karja tänava alguses kesk raudteerööpaid asub üks 1988. aastal ehitatud neljakorruseline tellishoone, mis esmapilgul tundub kui tavalise nõukaaegse arhitektuuri musternäidis. Tolleaegsest ehituse "kvaliteedist" annab märku see, et hoone trepiastmed on kõik eri kõrgusega. Selle maja seinte vahel töötavad inimesed, kes vastutavad nii reisi- kui ka kaubarongide tõrgeteta liikumise eest. 

Siin on ametis jaamakorraldajad, kes juhivad kogu Tapa jaama rongiliiklust ja kõiki Tapa jaamas olevaid signalisatsiooniseadmeid ja pööranguid. Ühes kolmanda korruse ruumis on maast laeni ulatuv mitme meetri laiune Tapa jaama skeem, värvilised tulukesed põlemas, andmaks märku, milline tee parasjagu vaba või hõivatud on. Teist nii suurt tablood Eestis ei ole.

Kaheksakümnendate lõpus ehitatud juhtimiskeskuse hoone Karja tänaval läheb peagi lammutamisele.
Kaheksakümnendate lõpus ehitatud juhtimiskeskuse hoone Karja tänaval läheb peagi lammutamisele. Foto: Ain Liiva
Kommentaarid
Copy
Tagasi üles