Tehniline proov tähendab heliloojale suuresti helitehnikuga koostöös õigete märkide, nivoode ja vaibutuste paika timmimist. See võib tähendada ühe koha viis või kuus korda «läbi tiksumist», tunnetuse ja tehniliste võimaluste sümbioosi tekkimist. Programmeerimine võtab aega. Mõtlen, et see on nagu poeetiline mäng fraaside ja pausidega. Ka poeesiamängu Vootele Ruusmaa valdab – autorina on ta oma luulekogu «Purgatoorium» eest pälvinud Bernard Kangro nimelise kirjanduspreemia, äsja märgiti tema lühinäidend «Keti viljad» ära teatriagentuuri näidendivõistlusel.
Kirjutamine kui mõtlemise vorm on Ruusmaale omane. Varateismelisena esimesi luuletekste kirjutades ei jäänud kõrvale ka muusika. Nüüd, heliloojana, ei tunne ta, et tekst oleks temast kaugel – vastupidi. Talle meeldib olla tekstile väga lähedal, teha märkmeid ja kaasa mõelda algusest peale. Tunnistab, et kipub ühelt poolt lavastajatele ka dramaturgiliselt kaasa mõtlema, teisalt teeb grafomaanina tohutult märkmeid. Väikeses tihedas käekirjas täis kirjutatud vihikulehekülgedel on nii helilisi märkmeid, lavastust puudutavaid täpsustusi kui ka lavastajate krehvtisemaid ütlemisi. Aga kas alguses oli sõna või hoopis noot?