Üks õnnetus viis teiseni Kabala ülesõidul pidanuks olema tõkkepuu, aga eelmises õnnetuses purunes selle juhtimissüsteem

Copy
Suvises õnnetuses (2. juunil) sai Kabala ülesõidukoha uus turvangusüsteem nõnda palju kannatada, et seda polnud võimalik taastada ja tehasest tuli tellida uus.
Suvises õnnetuses (2. juunil) sai Kabala ülesõidukoha uus turvangusüsteem nõnda palju kannatada, et seda polnud võimalik taastada ja tehasest tuli tellida uus. Foto: Marianne Loorents

Neljapäeval sõitis 82-aastane vanahärra Lääne-Virumaal Kabala raudteeülesõidukohas oma Hyundaiga ette Elroni reisirongile. Võimalik, et seda õnnetust poleks juhtunud, kui ülesõidukohas juba töötanuks sinna ette nähtud tõkkepuu, aga seda pole, sest eelmises õnnetuses purunes tõkkepuu juhtimissüsteem.

Neljapäevane oli Kabalas teine kokkupõrge rongi ja auto vahel vähem kui poole aasta jooksul. Tänavu suvel, 2. juuni õhtul, sõitis selles hea nähtavusega ülesõidukohas rongi ette kaubik, kus kaks meest, ja vaid ime läbi pääsesid nad üksnes suure ehmatusega. Kaubik purunes aga täielikult. Nagu nüüdseks on selgunud, oli lisaks kaubikule ja Elroni rongile avariis veel üks kannataja – Eesti Raudtee uus turvangusüsteem.

Eesti Raudtee kavatseb käesoleva aasta lõpuks moderniseerida 112 raudteeületuskohta ning varustada need turvangusüsteemidega ehk valdavalt tõkkepuudega. Üks sellistest on Kabala ülesõit, kuhu uus süsteem koos uute fooridega oli paigaldatud juba tänavu maiks, kuid mille töökorda kontrollides avastati puudusi ning suvel juhtunud õnnetuse ajaks tõkkepuud veel ei töötanud. Ja tõkkepuid pole Kabalas tänase päevani.

Tagasi üles