Eestis tegutsevad pangad teostavad aastalõikes mitmeid statistikaid ning prognoose. Kuna laenud jagunevad nüüdseks sihtotstarbelisteks ning üldisteks laenudeks, saab vaadata otseselt statistikat nn kogemuste ostmise tulemi hindamiseks. Kogemuste ostmiseks sobivad näiteks kiirlaen kui ka tarbimislaen. Tänu rahvaküsitlustele ning pankade statistikatele on võimalik võrrelda asjade ostmise ning kogemuste ostmise protsendilist vahet. Kuid siiski tekib küsimus - kumba eelistada.
Uurime, milline valik on parem: asjade ostmine või kogemuste ostmine.
Üks peamisi erinevusi asjade ja kogemuste vahel on rõõmu kestvus. Asjad võivad pakkuda meile rõõmu ja rahulolu alguses, kuid see tunne võib aja jooksul hajuda. Kogemused aga jäävad mällu elu lõpuni ning võivad kaasa tuua emotsioone ja rõõmu veel aastaid pärast nende toimumist. Näiteks võib reisimine pakkuda meile unustamatuid elamusi ja meenutusi terveks eluks. Ostes uue telefoni, saad hetkeemotsiooni ja aja jooksul pead selle välja vahetama ning vaevalt sellest hiljem huvitavaid lugusid meenutada on.
Kogemuste ostmine aitab meil rikastada oma elu ja meelt. Kogemused pakuvad võimalust arendada uusi oskusi, õppida midagi uut või avastada enda jaoks uusi huvisid. Lisaks pakuvad kogemused meile võimalust suhelda teiste inimestega ja luua kestvaid suhteid. Seevastu asjade ostmine võib pakkuda ajutist rahuldust, kuid ei pruugi meie elu oluliselt rikastada.
Üleilmse keskkonnaprobleemi jätkudes on üha olulisem arvestada ka jätkusuutlikkusega. Asjade ostmisega kaasneb ressursside tarbimine, tootmise jääkide tekkimine ja transpordi mõju keskkonnale. Kogemuste ostmine seevastu võib olla keskkonnasõbralikum, eriti kui need on seotud loodus- või kultuurikogemustega, mis ei mõjuta keskkonda negatiivselt. Näiteks matkamine looduses või külastamine kohalikul kultuurifestivalil võib olla keskkonnasõbralikum valik.