Sügisel alustatud pedagoogikaõpingute tõttu leian end pidevalt vaimustununa uutest teaduslikest teadmistest, mille abil selgitada seni iseenesestmõistetavana võetud protsesse või nähtusi. Näiteks emotsioonide mõju. On ütlematagi selge, et positiivsetel emotsioonidel võib õpitulemustele olla positiivne ning negatiivsetel negatiivne mõju. Millegipärast ei kõla see aga eriti veenvalt, kui üritad endale või lapsele pingelisel ajal seda selgeks teha või esilekerkinud hirmusid maandada.
Tellijale
Kolumn: emotsioonid koolikeskkonnas
Hirm on emotsioon, mis tekib aju vanimas piirkonnas. Ellujäämise seisukohalt mõistagi väga kasulik tundmus, mistõttu ei ole evolutsioon selle võimsa emotsiooni esilekerkimist kuhugi maha raputanud. Küll aga on ajule kujunenud uutes piirkondades uued võimekused, mis suudavad hirmuga tegeleda – seda näiteks mõistuspärastada ja minna lasta. Oma hirmudega tegelemine ei käi aga alati kergelt. Enamik inimesi ei tee hirmusituatsioonis teadlikku otsust lülituda ühelt ajuosalt teisele. Hirm võib halvata.