Skip to footer
Saada vihje

Uuest aastast algavad ulatuslikud ehitustööd idasuunal

Selle aasta suurimaks tööks oli Tapa jaama ümberehitus.

Eesti Raudtee ulatuslik taristu rekonstrueerimine ja turvalisuse tagamiseks kehtestatud kiiruspiirangud hakkavad järgmisel aastal mõjutama rongiliikluse graafikut.

Lõppeval aastal oli fookus Tapa jaama suuremahulisel ümberehitusel, mille käigus rekonstrueeriti jaamateed ning taastati jaama sorteerimisvõimekus, et kaubarongide sorteerimine Ülemistelt ära tuua. "Mahukad tööd jätkuvad nüüd ka tuleval aastal, kui jätkatakse liiklusjuhtimissüsteemide ja ülesõidukohtade moderniseerimisega, elektrifitseeritakse raudtee ja liigutakse edasi raudteekõverate õgvendamise ja kapitaalremonditöödega," kommenteeris AS-i Eesti Raudtee ehitusteenistuse juht Riho Vjatkin.

2023. aastal valmistati ette hanked peamise fookusega liikuda 2024. aastal töödega Tapa–Tartu liinile. Esimese kolme õgvendusega sellel liinil alustati juba 2023. aasta lõpus, paralleelselt minnakse edasi Tapa–Kaarepere ning Kaarepere–Tartu lõigule.

Lisaks raudtee kapitaalremondile ja õgvendustele rekonstrueeritakse truupe, rajatakse üks sild, Põdrangu ülesõidukoha ning Ausi ja Kaarepere ülekäigukoha piirkonda rajatakse tunnelid. Ümber ehitatakse Vägeva, Pedja ja Kaarepere ooteplatvormid, mis viiakse vastavusse nõuetega, mis kehtivad kiiruse 160 km/h puhul. 2024. aastal jätkatakse ka uue kontaktvõrgu rajamisega Lagedi–Tapa–Tartu lõigul.

2024. aasta lõpuks on eesmärk õgvendada kõik ettenähtud raudteekõverad ja valmis ehitada rajatised Tapa–Tartu liinil. Töid tehakse raudteel 37 km ulatuses. Samuti tehakse ettevalmistavaid tegevusi, et liikuda tööjärjega Tapa–Narva ja Tartu–Valga suunda.

Kommentaarid
Tagasi üles