Alasti tõde, alasti inimene, «Alasti Pietà»

Inna Grünfeldt
, ajakirjanik
Copy
Tauno Toompuu avas maalinäitusel «Alasti Pietà» teoste tagamaid ja sümboleid.
Tauno Toompuu avas maalinäitusel «Alasti Pietà» teoste tagamaid ja sümboleid. Foto: Marianne Loorents

Kuus maali Rakvere Galeriis, igaüks oma valgussõõris. Kuus teemat, küsimust, mõtisklust, kantud ühisest vaimsusest, hingelisest ja ihulisest alastusest. Alasti tõde. «Alasti Pietà».

Rakvere Kolmainu koguduse õpetaja ja Viru praosti Tauno Toompuu esimese isikunäituse «Alasti Pietà» teosed kutsuvad süvenema sümbolitesse ja värvidesse ning vaatama iseendasse – ausalt ja (h)alastusega. «Kui näitus kõneks tuli, mõtlesin, et inimese religioossus on kindlasti üks teema, mida tahaksin käsitleda, suhe metafüüsilise maailmaga,» ütles maalide looja.

«Iseenesestmõistetav oli see, et alasti inimene, akt, on põhiasi, mis näitusel peaks olema, sest alasti inimese kaudu on minu meelest kõige lihtsam väljendada seda, mis on ehe ja siiras, see pärisosa meie inimeseks olemisest. Kui piibli alguses räägitakse, et inimene on loodud Jumala näo järgi, siis rõhutatakse ka seda, et ta oli alasti. Alasti olemine on midagi väga põhjapanevat. Alasti inimesi on siin omajagu,» arutles Tauno Toompuu.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles