Vaher võitis omas klassis kindlalt Otepää talveralli, Tapa veokamehed esimest korda poodiumil

Aivar Ojaperv
, ajakirjanik
Copy
Kaspar Kaldjärv – Madis Allese kihutasid esimest korda poodiumile, kuigi istusid autoga kohe esimesel lisakatsel mitu minutit lumehanges kinni.
Kaspar Kaldjärv – Madis Allese kihutasid esimest korda poodiumile, kuigi istusid autoga kohe esimesel lisakatsel mitu minutit lumehanges kinni. Foto: Pille Russi/EAL

Eesti autoralli meistrivõistluste teisel etapil Otepää talverallil nautisid edu need, kes suutsid rasketes oludes eksimatult teel püsida. Kadrina noormees Jaspar Vaher, kel kaardilugejaks Rainis Raidma, läbis kümme kiiruskatset ilma suuremate seiklusteta ning tasuks kindel võit esiveoliste autode klassis ja kuues koht absoluutarvestuses.

Tapa veokamehed Kaspar Kaldjärv – Madis Allese seevastu istusid kohe esimesel lisakatsel kolm-neli minutit lumehanges kinni ja tagantjärele tarkusena võib öelda, et sinna see etapivõit jäi. Karjääri esimene poodiumikoht – teine – tuli sellegipoolest.​ Jaspar Vaher – Rainis Raidma võitsid omas klassis kümnest kiiruskatsest seitse, kuigi Vaheri sõnul sõitis ta võistluse teises pooles juba nii-öelda kindla peale. "​Ma arvan, et ralli oli päris muutlikes oludes ja seda saaks iseloomustada sõnaga "raske", just eriti viimase ringi katsed," vahendas tema sõnu ralli pressiteenistus. "Olud olid keerulised ja lahtist lund oli tee peal palju ning õiget jääpõhja igal pool polnud. Ise püsisime heas rütmis. Esimesel võistluspäeval hakkasime meelde tuletama, kuidas asi käis, ja püsisime oma mugavustsoonis, et üle ei pingutaks. Lõpus, kui olud läksid keeruliseks, siis kadus huvi kiiremini sõita ja võtsin hoo maha. Üllatavaid kohti ikka oli mõni, aga neid ikka tuleb nii rasketes oludes alati ette."

​Veoautosid startis Otepää talverallile kaheksa neist kaks meie maakonnast. Kohe esimesel katsel hakkas juhtuma: võitjasoosikud Martin Kio – Toomas Tisson lõikasid liiga uljalt lumevalli, mille järel paiskus nende GAZ katusele. Lõpuks jõudis finišisse vaid neli rallipaari, neist viimastena läänevirulased Martin Leemets – Andres Lichtfeldt. Ka nemad olid kolmandal lisakatsel autoga ligemale veerand tundi lumehanges kinni ja ilma selle seikluseta võinuks nad vabalt omas klassis esimesed olla.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles