Hinnatõus heidab sõbrapäevale tumedat varju

Copy
Riketsi lillepoe juhataja Janne Juurik enda valmistatud südamekujuliste kimpudega.
Riketsi lillepoe juhataja Janne Juurik enda valmistatud südamekujuliste kimpudega. Foto: Marianne Loorents

Peagi on kätte jõudmas päev, mil tuleb erilist tähelepanu pöörata enda kallimale. Tahes-tahtmata käib sellega kaasas ka kingituste tegemine, mis on paraku muutunud vägagi kulukaks ettevõtmiseks.

Valentinipäeva tähistatakse kõikjal maailmas ja temaatiliste toodete valik läheb iga aastaga aina kirjumaks. Olgugi et kingituste valik on korralik, tekitab see tähtpäev siiski peavalu. Selgub, et hinnatõus mõjutab sõbrapäeva tähistamist ning uhked šokolaadikarbid on asendunud väiksematega. Ostud tegemata ja kingid kallimale kinkimata siiski ei jää. «Kõige populaarsemad on ikka šokolaadid, muidugi erinevas suuruses karud ja temaatilised pildiraamid, mis on meil juba otsas. Üllataval kombel on magnetid sel aastal rahva seas teemaks ning paljud on nende kohta uurinud. Neid meil valikus küll pole,» räägib inimeste ostusoovidest Krooni Selveri juhataja Kaie Turban. Meeltmööda on eelkõige taskukohasemad tooted ja üleliigne jäetakse ostmata.

«Soodsama hinnaga südamekujulised maiustused on meil kõige populaarsemad. Näiteks väiksed Kalevi šokolaadid,» ütleb Vaala keskuse Coopi kaupluse juhataja Tiina Steinberg. Ka pagaritoodete puhul on menukid just need soodsamad. Maitset ja kujundust arvestatakse alles hiljem. «Kohupiimakreemi ja puuviljadega Selveri enda tort on selline, mis läbi aastate rahvale ikka meeldib, ja muidugi martsipanikoogikesed,» sõnab Turban.

Tagasi üles