Koostöö eeldab koos teistega olukorra mõistmist ja seeläbi õigeid tegevusi, et jõuda soovitud tulemuseni. Lapsena mängisime tukikat. Üks poiss luges posti najal, silmad kinni, numbreid ja ootas, kuni kõik on end ära peitnud. Numbrid loetud, pidi ta minema teisi otsima ning peidus olnu pidi jõudma sellesama postini enne otsijat tagasi joosta ja ütlema «Tuki-tuki, mina prii!». Kõik teadsid, mida selles mängus tegema peab, ja kellelgi ei olnud motivatsiooniga probleemi. Kõigil oli põnev. Kuidas mõned neist noortest nüüd aastaid hiljem oma elumängu mängivad?
Tellijale
Kolumn: filosoofiaring. Koostöö puudumine (1)
Kui numbrite lugeja lõpetab, on täiskasvanud mängijatest paljud ikka veel sealsamas posti juures. Neile tuleb öelda, kes kuhu jookseb, kui kiiresti tuleb joosta ja kuhu neil on mõttekas end peita. Kui neid siis otsida ja nad leida, jäävad mõned kohapeale ja neile tuleb öelda, et jookske nüüd posti poole. Kõik on justkui mängus, aga päriselt vaid vähesed.