Ka autojuhtide suhtumist ratturitesse peab Viikholm täitsa normaalseks, kuigi olukorra paranemine ei teeks halba kummalegi poolele: ei tsiklistidele ega autojuhtidele. Tema meelest on põhiprobleem ikkagi selles, et autojuhid ei pane mootorrattureid tähele. Millest see tuleb, kas hajameelsusest või hooletusest, ei oska ta täpsustada.
Selleks et auto- ja mootorrattajuhid üksteisega ikka paremini läbi saaksid, on aasta-aastalt korraldatud koostöös maanteametiga kampaaniaid, mida siis tsikliklubid ja suuremad tehnikamüüjad sihtgrupini viia on aidanud.
Mõne aasta taguse kampaania “Märka mootorratturit” infot aitas levitada ka Motodepoo. Tänavu pole Villu Viikholmi sõnul ühtegi suuremat kampaaniat tulemas näha ning tema hinnangul ei ole see halb, sest inimesed on kõikvõimalike plakatite suhtes juba omamoodi immuunseks muutunud. “Aga ratturid tulevad kohe-kohe tänavatele ja teevad seal siis iga päev seda kampaaniat,” lausus Motodepoo müügijuht lõpetuseks.
Talvisest rammestusest on toibunud ka Rakvere motoklubi Rakvere Raibe RC liikmeskond. Mai esimeses pooles korraldab motoklubi koos Ida prefektuuri ja Eesti Motomatkajate Klubiga motopäeva “Tõeline sõidumõnu – hoolin endast ja kaasliiklejast”.
Teist aastat toimuva motopäeva eesmärk on propageerida turvalist mootorrattasõitu ning teadvustada teistele liiklejatele mootorratturite ilmumist liikluspilti.
Huvilistel on võimalik kuulata politseiloengut, lisaks sisaldab päev tsikliparaadi ehk ühissõitu, kogunemist Põhjakeskuse parklasse ning jalgsimatka Oandu matkarajal. Päeva lõppedes saavad soovijad telkima jääda ning meeleoluka motopäeva omakeskis lõpetada.
Samuti on tulekul Tarvajaht, rahvaspordi kategooriasse kuuluv motoorienteerumine, mida korraldabki Rakvere Raibe RC. Selleaastane Tarvajaht on motoklubi liikme Tauno Arpo sõnul juba suurem avalik üritus, kuna ettevõtmist toetavad sponsorid.
Ka löövad Virumaa motomehed kaasa juuni algul Haapsalus toimuval motokoolitusel, kus oma sõidukogemusi ja -tarkusi sõiduvõtete ja -tehnikate vallas jagavad professionaalid meilt ja välismaalt. “Eks sõita oskab igaüks. Enamasti osatakse kiiresti sõita, aga kas ohuolukorras kiiresti pidurdada ka osatakse ...” arutles Arpo.
Selles, kes auto ja mootorratta vahel juhtunud õnnetuses viga saab, ei ole ilmselt kahtlust. Endine kaitsepolitsei peadirektor, praegune Ida prefektuuri juht, kes vabal ajal ka motondusega tegeleb, on öelnud intervjuus, et liiklusõnnetuse vältimiseks tuleb valida õige sõidukiirus, hoida pikivahet ja olla nähtav. Ta pooldab levinud arvamust, et mootorrattur peab alati arvestama sellega, et teda võidakse mitte märgata.