Balletitähestik: baassammudest pas de deux’ni

Inna Grünfeldt
, ajakirjanik
Copy
Balletiõpetaja ja endine baleriin Jaanika Suurmets, kelle käe all harjutavad Kaurikooli lapsed, hoiab balletiteatril silma peal nii kodu- kui välismaal. Pildil on ta teatrikülastusel Milanos.
Balletiõpetaja ja endine baleriin Jaanika Suurmets, kelle käe all harjutavad Kaurikooli lapsed, hoiab balletiteatril silma peal nii kodu- kui välismaal. Pildil on ta teatrikülastusel Milanos. Foto: Erakogu

Ronde, jeté, plié, chassé ... Rakveres kõneldakse taas imekaunis balletikeeles. Eesti balletikoolide kuues gala toob 24. märtsil Rakvere teatri lavale balletile pühendunud lapsed ja noored üle Eesti. Balletigala külalisesinejateks on Eesti Rahvusballeti esitantsija Sergei Upkin ja solist Nanae Maruyama, kes astuvad publiku ette pas de deux’ga.

Selleks et laval kauni muusika saatel lennelda, on tulnud teha keskendunult ja pühendunult tööd nii nõtketel neidudel kui ka pisimatel piigadel, keda lummab balleti ilu ja graatsia. See ilu ja kergus ei tule kergelt, tõdevad balletigala korraldaja, hariduse ja kultuuriseltsi Kaur juht Anne Nõgu ja Kaurikooli balletiõpetaja, endine baleriin Jaanika Suurmets.

Kooli noorimad tantsijad, kes käivad alles lasteaias, õpivad tantsu mängulisemalt, kooli­ealised, kes püsivad stange ääres, teevad algust balleti baassammude õppimisega ning suurematelt eeldatakse juba teadlikku pingutust, selgitab Jaanika Suurmets. «Ballett algab tugiharjutustega ehk balleti­tähestiku omandamisega. Neist tähtedest saavad hiljem sõnad, laused ja lugu. Pisikestest sammudest jõuab tantsuni,» sõnab ta

Tagasi üles