Juhtkiri: teetöölised on liiklejate sõbrad

Copy
Virumaa Teataja.
Virumaa Teataja. Foto: Meelis Meilbaum

Heitlik talv on jätnud oma jälje sõiduteedele ning üha enam sõidukijuhte on sunnitud kahjukäsitlusse pöörduma just nimelt löök­aukudest või lahtistest kividest tingitud autokahjustuste tõttu. Auklikke teid saab parandada remondiga, aga seegi on miski, millega liiklejad sageli rahul ei ole.

Kes ei oleks tundnud meelepaha, seistes palaval suvepäeval teetööde tsoonis ummikus ja kirudes helkurvestides töömehi. Aga nii ei peaks mõtlema. Teeremont on tüütu, aga kuna Eestis ei ole võimalik aasta läbi teetöid teha, jäävad suuremad tööd suvesse. Puhkuste ajal tahetakse jälle rohkem ringi sõita ja siis need tolmused teetööd muudavadki liiklejaid ärevaks. Autosõitjate vaatevinklist on ikka nii, et kui teetööd käivad, on paha. Kui aga ei tehta, on kokkuvõttes veel hullem. See on lihtsalt üks asi, mis tuleb hea eesmärgi nimel ära kannatada.

Transpordiameti veebirakendusest saab ülevaate liiklustakistustest ja -õnnetustest ning ka teetöödest.


Infot pressib tänapäeval sisse uksest ja aknast, mõistlik on eristada olulist ebaolulisest. Suviseid sõite plaanides on kasulik visata pilk sellisele veebilehele nagu tarktee.ee. Transpordiameti veebirakendusest saab ülevaate liiklustakistustest ja -õnnetustest ning ka teetöödest. Hea oleks portaalist enne pikemat reisi teede olukord aegsasti üle vaadata, et hoida ära aknaklaaside sisekülgedele lendavad tatipritsmed, arutud möödasõidud või lihtsalt kihutamine. Kui on vaja jõuda õigel ajal praamile või lennureisile ning ummikus passimine ei tundu sobivat, on mõistlik valida üldse teine marsruut.

Teetöölised on õigupoolest liiklejate sõbrad. Mida rohkem teid remonditakse, seda vähem need lagunevad. Samuti maksab eelmise hooaja remondivõlg kätte uuel kevadel, kui augud sõidutees on veel suuremad ja hinnalisele neljarattalisele tekitatud kahjud niisamuti.

Aga kes autousku ei ole, peab käima jala või sõitma ühistranspordiga. Ka bussis istudes pole kindel, et teetööde tsooni õnnestub vältida, aga siis saab jätta kogu närvitsemise bussijuhi hooleks.

Tagasi üles