Michal: kõnnitee jäägu jalakäijatele ja reeglid paika tõukeratastele

Siim Mihailov
, ajakirjanik
Copy
Kliimaminister Kristen Michal.
Kliimaminister Kristen Michal. Foto: Madis Veltman

Kliimaminister esitas valitsusele liiklusohutust tõstva liiklusseaduse eelnõu, mis toob olulise muudatuse kõnniteede kasutamise reeglites – tulevikus on kõnniteed jalakäijatele ning autode peatumine on lubatud vaid vastava liikluskorraldusvahendi olemasolul.

Selgeks saavad ka tõukside parkimisreeglid ning omavalitsus saab piirata nende sõidukiirust. Vähem kaitstud liiklejate ohutuse tõstmiseks tuleb edaspidi mootorsõidukil ratturist ja mopeedijuhist mööduda 1,5-meetrist vahet hoides.

"Lihtsamalt öeldes – jalakäijad, olgu nad lapsed, pensionärid või lapsevankriga vanemad, ei pea kõnniteel pugema seisvate autode vahelt läbi. Autodele on autotee ja jalakäijatele kõnnitee. Nii lihtne see tulevikus ongi," ütles kliimaminister Kristen Michal.

Teiseks oluliseks muutuseks on selgemad reeglid tõukerataste parkimisel. Edaspidi tuleb tõukeratas parkida paralleelselt kõnnitee äärega ning kergliiklustee äärest takistuse puudumisel mitte kaugemal kui 20 sentimeetrit.

Samuti tuleb kergliikurit tee ääres parkides jätta teistele liiklejatele vabaks vähemalt 1,5 meetri laiune teeosa. Seadusemuudatus annab kohalikele omavalitsustele õiguse määrata piirkonnad, kus kehtestatakse elektritõukeratastele madalamad piirkiirused.

"Selleks, et millestki nii praktilisest nagu tõukerattad nuhtlust ei saaks, paneme paika nende parkimiskorralduse ning anname omavalitsustele võimaluse piirata nende liikumiskiirust seal, kus kohalik kogukond seda vajalikuks peab – näiteks lasteaia juures või rahvarohkel tänavalõigul," selgitas Michal. 

Ministri sõnul juhtus tõukeratturite osalusel eelmisel aastal üle 300 õnnetuse. "Liiklejate, omavalitsuste ja ettevõtete koostöös saame seda vähendada. Omavalitsustele soovitan soojalt kasutada targalt oma investeerimisvõimekust ja ka kliimavaldkonna rattateede rahastusmeetmeid ning viia võimalusel erineva kiirusega liikumisviisid lahku – see kasvatab ohutust liikluses."

Kolmas oluline muutus on mõeldud vähem kaitstud liiklejate ohutuse tõstmiseks. Nii tuleb edaspidi mootorsõidukil hoida 1,5 meetrit kaugust, kui möödutakse teel olevast ratturist, tõukeratturist või pisimopeedijuhist.

Neljandaks, siseministeeriumi ja politsei ettepanekul kehtestatakse liiklusohutuse tagamiseks kergliikurijuhile, jalgratturile ja pisimopeedijuhile maksimaalne lubatud alkoholi piirmäär, milleks on 0,5 promilli ehk 0,25 milligrammi alkoholi ühes liitris väljahingatavas õhus. Siiamaani tuli politseinikel anda kontrollimisel subjektiivne hinnang, kas tegemist on joobeseisundiga või mitte. Selge piirmäär teeb edaspidi lihtsamaks avaliku korra hoidmise ning annab võimaluse ka igaühel endal hinnata oma seisundit.

Eelnõu on kooskõlastatud justiitsministeeriumi, siseministeeriumi, sotsiaalministeeriumi, rahandusministeeriumi ning Eesti Linnade ja Valdade Liiduga. Lisaks on eelnõu esitatud arvamuse avaldamiseks Eesti Autokoolide Liidule ja Liikluskoolitajate Liidule, MTÜ-le Elav Tänav ning ettevõtetele Bolt Technology OÜ ja Tuul Mobility OÜ.

Tagasi üles