Lustlikud lühised ja apokalüpsise vari

Inna Grünfeldt
, ajakirjanik
Copy
Miet Warlopi "After All Springville" vaatas läbi naeru tõsidusse.
Miet Warlopi "After All Springville" vaatas läbi naeru tõsidusse. Foto: Baltoscandal

Belgia visuaalkunstniku Miet Warlopi "After All Springville" lummab vaatajaid vaimuka mängulisuse, helge ja naljaka traagilisuse ning kihilisusega, mille tähendusi tuleb otsida iseendast.

Suur pappkasti, täpsemalt papist maja, millele uks ja aken sisse lõigatud, nurga taga toetab end seinale elektrikapp ja puhub roosat õhupalli. Pall teeb priiks-prääks-pruuks, kui õhk sellest välja voolab. Saal on hiirvaikne. Sama vaikne kui lava, kui õhupalli monoloog välja arvata.

Tüünet, ent ootusärevalt agulirahulist kulgemist katkestavad ajuti sädeme-, värvi- ja suitsurikkad plahvatused. Ikka jookseb kellelgi juhe kokku ja tekib lühis. Väike paus toibumiseks, siis minnakse eluga edasi. Seniks – kuniks.

Tagasi üles