Lehtse ja Jäneda saavad jalakäijate tunneli (2)

Copy
Lehtsesse ja Jänedale ehitatakse samasugune ilmastikukindlust pakkuv platvorm, nagu on Nelijärvel.
Lehtsesse ja Jänedale ehitatakse samasugune ilmastikukindlust pakkuv platvorm, nagu on Nelijärvel. Foto: Eesti Raudtee

Kliimaministeerium eraldab 2025. aastal Eesti Raudteele 2,25 miljonit eurot, et muuta Lehtses ja Jänedal raudtee ooteplatvormid reisijasõbralikumaks ja turvalisemaks. Rekonstrueerimistöid rahastatakse kasvuhoonegaaside heitkogustega kauplemisest saadud tulust.

Tööde käigus rekonstrueeritakse Lehtse peatuskoha mõlemad reisijate ooteplatvormid ja rajatakse eritasandiline raudtee ülekäigukoht. Samuti kohandatakse suuremate kiirustega sobivamaks Jäneda peatuskoha üks ooteplatvorm. Näiteks laienevad rekonstrueeritavate ooteplatvormide ohutusalad 1,5 meetrini senise poole meetri asemel.

"Ooteplatvormide rekonstrueerimistööd on üks osa reisirongide kiiruste tõstmise projektist. Et rongid saaks sõita Tartu ja Narva suunal kiirusega kuni 160 km/h, on oluline, et lõikudele jäävad ooteplatvormid oleks ohutud. Seetõttu panustame peatuste moderniseerimisse ja teeme raudtee ületamise turvalisemaks," selgitas kliimaministeeriumi liikuvuse asekantsler Sander Salmu. 

Uutele ooteplatvormidele ehitatakse ka ilmastikukindlamad seintega ootepaviljonid. "Lehtse ja Jäneda uued ooteplatvormid tulevad ilmastikukindlama ootekojaga, mis võimaldab varjuda tuule ja vihma eest. Samasugust lahendust on hetkel näha näiteks Nelijärvel, Kivimäel ja Hiiul," kommenteeris Eesti Raudtee ehitusteenistuse juht Imre Reipõld.

Eesti Raudtee alustab Lehtses ja Jänedal raudtee ooteplatvormide rekonstrueerimise projekteerimist sel aastal, ehitustööd algavad 2025. aastal ja peaksid valmis saama sama aasta lõpuks. Eraldatud raha kasutamise täpsemad tingimused kehtestab kliimaministeeriumi ja AS-i Eesti Raudtee vahel sõlmitav finantseerimisleping.

Lehtsesse ja Jänedale ehitatakse samasugune ilmastikukindlust pakkuv platvorm, nagu on Nelijärvel.
Lehtsesse ja Jänedale ehitatakse samasugune ilmastikukindlust pakkuv platvorm, nagu on Nelijärvel. Foto: Eesti Raudtee
Tagasi üles