Eesti tudengivormeli tiim, mille kapten on Kadrina keskkooli vilistlane Kristjan Taimla, võitis Austrias toimunud ülemaailmse võistluse. Meeskonna esimene mõõduvõtt oli Hollandis, kus suudeti juba häid tulemusi näidata, kuid tehnilise vea tõttu kestussõidus tuli leppida üldarvestuses kaheksanda kohaga.
Tudengivormeli tiim võttis Austrias üldvõidu
Austria võistlusele kandideeris 260 meeskonda üle maailma, võistlema pääses vaid 60. Tänu heale ettevalmistusele olid eestlastel ainsa meeskonnana teisel võistluspäeval kõik kontrollid läbitud ja võimalik liikuda edasi dünaamiliste alade juurde.
Kaheksasõidus ja kiirenduses sõideti välja viies koht, esimesest kohast jäi lahutama vastavalt 0,236 ja 0,107 sekundit. Nõnda väikeste vahedega üldises punktiarvestuses punkte ära ei antud ning ülejäänud võistlusalad olid üldarvestuse kujunemisel otsustavad.
Team Tallinn otsustas, et ventilaatorite süsteemi nad kasutusele ei võta, sest vormeli FEST24 juures oli plaanis katsetada mitut muud innovaatilist lahendust, näiteks isearendatud mootoreid ja uut nurgakoostu kontseptsiooni. Samuti kaaluvad ventilaatorisüsteemid üle 10 kg ja kestussõidus annavad meeskonnad selle tõttu aega ära.
Töökindlus on prototüüpvormelite puhul oluline eelkõige seetõttu, et enim punkte annab võistlusel kestussõit. Kui kestussõitu hea tempoga lõpuni ei sõideta, siis üldarvestusel poodiumile asja ei ole, isegi kui kõik teised alad on poodiumikoha väärilised. Kestussõidu käigus läbitakse 22 km, poole distantsi peal toimub juhi vahetus. Kestussõidu olulisust illustreerib hästi fakt, et Austrias oli enne sõidu algust hea soorituse korral võimalus üldarvestuses kuldmedal saavutada tervelt kuuel meeskonnal.
FEST24 ja esimese juhi sõit oli sujuv ja stabiilne. Esimese juhi viies ringiaeg osutus päeva parimaks ja vahe järgmiseni oli tervelt 0,849 sekundit. Samal ajal kukkusid konkurentsist tehniliste probleemide tõttu välja kaks tiimi, kes lühematel distantsidel olid kiiremad ajad välja sõitnud.
Juhivahetusel oli selge, et tuleb täie tempoga jätkata ja ühtegi koonust ei tohi maha sõita, see lisaks karistusena ringiajale kohe 2 sekundit. Täheldada võis ka seda, et kuna teiste meeskondade vormelid ei saanud kestussõidul ventilaatoreid suure energiakulu tõttu täiel võimsusel kasutada, oli nende sõit varasemast hoopis erinev.
FS Team Tallinn tuli finišisse koguajaga 19 minutit ja 36 sekundit, keskmine ringiaeg üle 2 sekundi kiirem kui ühelgi teisel meeskonnal. Seega võeti nii kestussõidu kui ka üldarvestuse esimene koht.