Tapal ehitatav vedur sai ametlikult liiniveduriks

Copy
C30-M.
C30-M. Foto: Operail

Tarbijakaitse ja tehnilise järelvalve amet (TTJA) väljastas Operailile loa registreerida vedur C30-M ametlikult magistraal-kaubavedurina ehk liinivedurina. See tähendab, et edaspidi on Tapal ehitatud vedurid C30-M valmis üksi teenindama kogu kaubaveo protsessi – nii manöövritöid kui ka liinisõite.

Ametlikult oli C30-M senini siiski registreeritud manöövrivedurina. Veduriga on aastate jooksul tehtud ka mõningaid liinisõite, sest kuni käesoleva kevadeni kehtinud nõuete järgi oli Eestis lubatud teha manöövriveduriga väljaveotöid – lühemaid sõite nt kliendi asukohast liinisõidu peamisse algjaama. Kandva osa liinitööst Eesti raudteel on aga tänaseni teinud ära raudteekaubaveo raudvara, vanad C36-7i vedurid ehk "ameeriklased".

"Tegemist on Operaili jaoks olulise verstapostiga, sest C30-M vedurite kasutuselevõtt liiniveduritena lihtsustab meie tööd ning võimaldab meil pakkuda klientidele paindlikumat, efektiivsemat ja tulevikus tõenäoliselt ka kulutõhusamat teenust," rääkis Operaili juhatuse liige Merle Kurvits.

C30-M on ehitatud universaalvedurina. Sellega on tänu optimaalsele suurusele ja kahesuunalisele juhtimisele hea teha manöövritöid (rongi koostamine ehk vagunite rongi või maha haakimine ja ringipaigutamine jaamas), mida suure liiniveduriga teha ei saaks. Samas on C30-M ehitatud piisavalt võimsana, et teenindada ka liinisõite – kaubarongide transporti jaamast jaama, lähtekohast sihtpunkti.

C30-M

C30-M.
C30-M. Foto: Marianne Loorents
  • Operaili Tapa depoo on ainus koht Eestis, kus vedureid ehitatakse. Operail alustas veduri C30-M projektiga 2016. aastal, esimene vedur sai valmis 2017. aastal ja jõudis tööle 2018. aasta sügisel.
  • Tänaseks on valminud 12 vedurit. Neist üheksa on Operaili enda kasutuses ja teenivad Eesti kaubavedu, kolm on aga kohandatud Soome raudteele, seal sertifitseeritud ja teevad oma igapäevatööd Soomes.
  • Veduri ehituseks on kasutatud General Electricu С30-7Ai veduri põhiraami ja veermikke ning Euroopa tootja CZ Loko disainitud mooduleid.
  • Veduri kaal on 138 tonni, teljekoormus on 23 tonni ning see on vahelduvvoolu/alalisvoolu elektriülekandega.
  • Vedurile on paigaldatud Caterpillar 3512C HD diiselmootor võimsusega 1550 kW (2079 hj) ning veduri tippkiirus on 100 kilomeetrit tunnis. 
Tagasi üles