Ohutuse suurendamise tähe all rajatav bussipeatus ajas külarahval harja punaseks (4)

Copy
Pildi ülaosas paistab ristmik, kus Tapa poole suunduvad bussid seni peatusid. Uus peatus hakkab olema keset "eikellegimaad" 200 m Tapa poole.
Pildi ülaosas paistab ristmik, kus Tapa poole suunduvad bussid seni peatusid. Uus peatus hakkab olema keset "eikellegimaad" 200 m Tapa poole. Foto: Ain Liiva

Transpordiamet asus augusti keskel remontima teelõiku Lääne-Virumaal Kadrina vallas Tapa–Loobu teel. Ühes sellega saavad uue ilme ja asukoha kaks bussipeatust. See aga, et muudetakse Rannavärava peatuse senist asukohta, on kohalikele vastukarva. "See on ju poolik lahendus," nentis nördinud külaelanik Ahto Neidek.

Rannavärava Tapa suunal olev bussipeatus on seni paiknenud täpselt Ohepallu viiva tee ristmikul – seal on piisavalt lai ala, kuhu buss ilma suurema vaevata ära mahub. Transpordiameti ida osakonna juhataja Anti Palmi rääkis, et kuna Tapa–Loobu teed ei ole projekteeritud kaasajal, puuduvad kogu umbes 25-kilomeetrisel teelõigul tänapäevased bussipeatuste lahendused ja praegused peatused on nii-öelda isetekkelised. "Selline olukord, kus bussid peatuvad mahasõitudel, kus ei ole laiendusi, ei ole ohutu ning neid olukordi püütakse ka järjest likvideerida. Ühistranspordikeskus paneb ka sellele kommunikatsioonile rõhku ning on huvitatud bussipeatuste ohutusest."

Kahel korral päevas peatub Rannaväraval liinibuss, lisaks õpilasi teenindav koolibuss. Ohepalus loodusturismitalu pidavad Õnnela ja Ahto Neidek on aga uue bussipeatuse asukoha tõttu mures. "Lisaks külaelanikele, kes peatust kasutavad, käib meilt läbi ka hulk matkajaid, kes Tapalt algavale Rutkaste matkarajale tulevad ning seejärel Rannaväravast bussiga Tapale sõidavad," ütles Ahto Neidek. "Kuidas saab ohutuse sildi all peatuse mitusada meetrit Tapa poole keset põldu nihutada?" küsis ta.

Tagasi üles