Lääne-Virumaa õpilased kujundavad teadusprogrammi abiga liikumisharjumust

Copy
Sügisese õunauputusega toimus Haljala koolis õunanädal ja ka liikuma kutsuva kooli õuevahetunnid seoti õuntega – näiteks toimus ubina-teatejooks. Lapsed pidid pihku, kapuutsi, taskusse mahutama neli õuna ning siis need meeskonnakaaslastele edasi andma.
Sügisese õunauputusega toimus Haljala koolis õunanädal ja ka liikuma kutsuva kooli õuevahetunnid seoti õuntega – näiteks toimus ubina-teatejooks. Lapsed pidid pihku, kapuutsi, taskusse mahutama neli õuna ning siis need meeskonnakaaslastele edasi andma. Foto: Erakogu

Uuringud näitavad, et vähesel liikumisel ja liigsel istumisel on negatiivne mõju õpilaste tervisele ja heaolule, õpitulemustele ja koolirõõmule. Seetõttu on Tartu ülikooli liikumislaboris loodud haridusuuendus­programm «Liikuma kutsuv kool» ning sihiks on võetud toetada koole, et iga päev pakuks liikumisrõõmu nii õpilastele kui ka õpetajatele.

Programm tugineb rahvusvahelisele teadusele, Tartu ülikooli liikumislabori uuringutele ja arendustele ning programmis osalevate koolide kogemustele. Uuringute tulemusel on selgunud, et rohkemad võimalused koolis liikuda seostuvad suurema koolirõõmu ja paremate õpitulemustega. Tänapäevasel istumise ajastul ei ole liikumine lastele aga loomulik osa päevast, vaid see vajab teadlikku suunamist ja soodustamist, seda ka koolipäeva jooksul.

Koolide tingimused, vajadused ja võimalused on erinevad. Seetõttu on programmis soovitus, et iga kool leiaks endale kõige sobivamad lahendused. Veel peetakse oluliseks, et iga kool või kooliga seotud inimene saab hakata ise muutusi looma.

Tagasi üles