Lennureis tühistati või hilineb – siin on nõuanded (1)

Copy
Lennu edasilükkamisel või pikal viivitusel on kliendil omad õigused.
Lennu edasilükkamisel või pikal viivitusel on kliendil omad õigused. Foto: Konstantin Sednev

Koolivaheaja alates on lennujaamad rahvast rohkem tulvil kui muul ajal. Kui aga kaua oodatud reis tühistatakse või hilineb pikalt, on pettumus suur. Mis edasi saab? Tarbija- ja tehnilise järelevalve amet annab nõu.

Viimase aasta jooksul on tarbijakaitse ja tehnilise järelevalve ametile (TTJA), Euroopa Liidu tarbija nõustamiskeskusele ja tarbijavaidluste komisjonile laekunud pea 700 pöördumist reisija õiguste ja kaebuse lahendamise korra kohta. TTJA ettevõtluse osakonna jurist Helena Tipka annab ülevaate, mida kaebuse lahendamisel silmas pidada.

Lennureisija õigused on sätestatud Euroopa Parlamendi ja Euroopa Nõukogu määruses 261/2004, mis kohaldub lennureisist mahajätmisele, hilinemisele, tühistamisele ja reisiklassi muutmisele. Pärast lennu tühistamisest teavitamist on reisijal õigus valida kolme valiku vahel: 

Märksõnad

Tagasi üles