Kas ikka tead, millised rehvid enam talverehvideks ei kõlba?

Copy
Talverehvide aeg on käes.
Talverehvide aeg on käes. Foto: Taavi Sepp

Viimaks kohale jõudnud lumi ja libedus tuletavad ilmselt paljudele meelde, et detsembriga peavad kohustuslikult sõidukitel all olema talverehvid. Paljud sohvrid ei tea aga siiani, et paar aastat tagasi rakendus talverehvide nõuetes muudatus, mille järgi rehvid märgisega M + S ei liigitu Eestis enam talverehvide alla. 

"Õigete rehvide valimine on ohutuse ja teel püsimise seisukohalt ülimalt oluline. Samuti on see tähtis ka kindlustusjuhtumite puhul. Näiteks kui toimub õnnetus ja seejärel selgub, et sõiduki all olid valed rehvid või need olid lubatust rohkem kulunud, siis võib kindlustus vähendada kahjuhüvitist või ka keelduda kahjude kompenseerimisest ning võib ka politseilt trahvi saada," selgitas Balcia sõidukite kindlustuse tootejuht Timo Semjonov. "Muidugi peaks korrektse rehvi valimise ajendiks olema ikkagi iseenda ja teiste sõitjate ohutus, mitte trahvi saamise kartus."

Talverehvide puhul on oluline jälgida, et rehvi küljel oleks kindlasti märge, et tegemist on talverehviga. Selleks on mäetippudega ja lumehelbega kujutis ehk märgistus 3PMSF. "Siin on oluline meeles pidada, et kaks aastat tagasi hakkas kehtima uus nõue, mille järgi liigituvad Eestis talverehvide alla üksnes mäetippude ja lumehelbega märgistusega rehvid. Varem sobisid ka märgistusega M + S (Mud and Snow) rehvid, kuid nüüd need Eestis talverehvide alla ei liigitu," märkis Semjonov. "Oleme näinud, et nii mõnelegi autojuhile tuleb see siiani üllatava informatsioonina." 

Erand kehtib nendele maastikurehvidega sõidukitele, mille rehvid on omakorda märgistatud sümboliga POR.

Balcia sõidukite kindlustuse tootejuht selgitas, et märgis M + S (Mud and Snow) küll justkui viitab, et tegemist on talverehvidega, kuid siiski pole sellega varustatud rehvid mõeldud Eesti talvede jaoks. "Need on valmistatud kõvemast rehvisegust ning külmemate kraadidega jäävad need jäigaks ja teel pidamine ei ole enam nii hea. Need rehvid on rohkem mõeldud lõuna poole jäävate riikide talve," rääkis Semjonov. 

Talverehvidel peab mustri miinimumsügavus olema kindlasti 3 mm. Kui alustada talvehooaega rehvidega, mille mustri sügavus jääb napilt üle 3 mm, siis tuleks juba arvestada uute rehvide ostmisega. "Kõige käepärasem on mustri sügavust kontrollida müntidega. Üheeurose mündi välimine teist värvi äär on täpselt 3 millimeetrit. Kaheeurosel mündil on välimine teist värvi äär 4 millimeetrit paks. Ehk münt tuleks panna rehvi kõige kulunuma koha soonde, ja kui üheeurose mündi välimine kollakamat värvi serv on näha, siis tuleb kindlasti rehv välja vahetada," jagas Semjonov näpunäiteid.

Tagasi üles