Saada vihje

Õpilased lavastasid vaatemängulise ajarännaku

Copy
Möödunud nädala lõpus toimus Rakvere riigigümnaasiumis ühe väga mahuka lõiminguprojekti "Epohhid" vaatemänguline lõpuüritus.
Möödunud nädala lõpus toimus Rakvere riigigümnaasiumis ühe väga mahuka lõiminguprojekti "Epohhid" vaatemänguline lõpuüritus. Foto: Kadri Mark

Rakvere riigigümnaasiumis sai läinud nädalal näha ja kogeda vaatemängulist ajarännakut maailma algusest Prantsuse revolutsioonini 10. klasside õpilaste silme läbi.

Tegemist oli lõiminguprojekti "Epohhid" suurejoonelise lõpuüritusega, milleks õpilased olid valmistunud ligi kolm kuud. Sai näha ülekannet antiikolümpiamängudest, fotolavastusi, Leonardo da Vinci leiutisi, eri ajastute tantse, maske ja salongikultuuri. Sai teada, mida inimesed eri ajastutel sõid, ja külalistel oli võimalus roogasid ka maitsta, esitati ilukirjanduslikke tekste ja vokaal-instrumentaalpalasid. Lõpuüritusel seoti praktikumides tehtud tööd tervikuks, ajarännakuks, mis algas erinevatest nägemustest maailma tekkimise kohta ning lõppes Prantsuse revolutsiooniga. Lõiminguprojekt koosnes 12 praktikumist.

Noormehed tutvustavad Leonardo da Vinci leiutist.
Noormehed tutvustavad Leonardo da Vinci leiutist. Foto: Kadri Mark

Möödunud nädala lõpus toimus Rakvere riigigümnaasiumis ühe väga mahuka lõiminguprojekti "Epohhid" vaatemänguline lõpuüritus.
Möödunud nädala lõpus toimus Rakvere riigigümnaasiumis ühe väga mahuka lõiminguprojekti "Epohhid" vaatemänguline lõpuüritus. Foto: Kadri Mark

Selle nimel, et noortel tekiks ajastutest ja maailma arengust võimalikult terviklik arusaamine, tegid koostööd 11 aine õpetajad, kokku 19 inimest. "Epohhides" lõimusid ajalugu, kirjandus, kunst, muusika, liikumine, bioloogia, geograafia, füüsika, keskkonnateadused, matemaatika ja informaatika. Ka õppekorralduslikult tähendas lõiminguprojekt uudset ja paindlikku lähenemist. 

Lõiminguprojekti koordinaator õpetaja Anneli Raud tõdes, et kolme kuu jooksul sai tehtud väga palju tööd ja lõimingupäevad olid intensiivsed, kuid nähtud vaev tasus end ära, kuna lõpuüritusel õnnestus kõik plaanipäraselt ja oli näha, et õpilastel kujunes teistmoodi õppimise käigus terviklik arusaamine meie kultuuriruumi toimimisest.

Rakvere riigigümnaasiumi kutsel käisid üritust vaatamas ka teiste koolide juhid ja õpetajad ning pärast etendust jagati kogemusi erinevatest õppimisviisidest ja arutleti kvaliteetse hariduse andmise võimaluste üle Lääne-Virumaal. Rakvere riigigümnaasiumi õppe- ja arendusjuhi Mihkel Kanguri sõnul oli kohtumise üheks eesmärgiks edendada koolide koostööd selle nimel, et valdav osa põhikoolilõpetajaist saaks jätkata õpinguid oma kodulinnas või -maakonnas ega peaks kaugemale õppima minema.

Aruteluringis osalesid Rakvere põhikooli, Rakvere reaalkooli, Rakvere eragümnaasiumi, Rakvere ametikooli, Kadrina keskkooli, Haljala kooli ja Tapa valla gümnaasiumi esindajad. Sõmeru põhikoolist aga käisid ajarännakut vaatamas seitse õpilast, kes soovisid lähemalt uurida ja kuulda õppimise kohta riigigümnaasiumis.

Tagasi üles