Saada vihje

Õhutõrjepataljoni ajateenijad harjutasid virtuaalkeskkonnas lahingute juhtimist

Copy
Virtuaalkeskkonnas toimuvatel õppustel saab olukordi läbi mängida kiiremini kui maastikul ja mitu korda.
Virtuaalkeskkonnas toimuvatel õppustel saab olukordi läbi mängida kiiremini kui maastikul ja mitu korda. Foto: Kaitseväe peastaap

Jaanuari viimasel päeval lõppes nädala jagu väldanud 1. jalaväebrigaadi õhutõrjepataljoni õppus, mille käigus harjutasid tulejuhtimis- ja tagalapatarei staabikaitsejagude ajateenijad matkesüsteemi VBS4 (Virtual Battle Space 4) abil lahingute juhtimist virtuaalkeskkonnas.

Õppuse eest vastutav õhutõrjepataljoni rühmaülem lipnik Henri Helü, kes osales möödunud aastal samal harjutusel veel ajateenijana, selgitas õppuse sisu avades, et kuigi arvutisimulatsioon ei suuda kunagi asendada reaalset tegevust päris maastikul, on virtuaalsel keskkonnal siiski eeliseid.

"Virtuaalruum võimaldab meil väiksema ressursi ja ajakuluga teha läbi erinevaid drille, mida seni maastikul harjutanud oleme," kõneles Lipnik Helü ja lisas, et arvutis on võimalik viia kogu olukord ühe nupuvajutusega algusesse tagasi ja tänu sellele saab rohkem ülesandeid läbi teha. Virtuaalkeskkonnas salvestuvad kõik tehtud liigutused, otsused ja isegi sõdurite omavahelised vestlused, mis võimaldab iga võitleja tegutsemise üksikasjalikult üle vaadata ja seda analüüsida.

Arvutisimulatsioon harjutuse õppekeskkonnana sarnaneb arvutimänguga, kus osalejatel on võimalik tegutseda vastavalt oma tavapärasele taktikale, kasutada sõidukeid ja liikuda relvastatuna maastikul jalastunult.

Tapal asuva 1. jalaväebrigaadi õhutõrjepataljoni ülesandeks on vastase õhuründevahendite – lennukite, kopterite ja mehitamata lennuvahendite – tõrjumine ja hävitamine. Kaitseväe õhutõrje täidab oma ülesannet maa peal paiknevate relvasüsteemide abil, milleks on raketid ja kahurid. Lisaks edastatakse radarite abil saadavat ülevaadet õhuruumis toimuvast.

Tagasi üles