Saada vihje

Narva raudteeliini õgvendus tähendab suuri töid Tapa ja Kadrina vahel (1)

Tallinna–Narva raudteeliini rekonstrueerimisega jõuab elektriraudtee ka Kabala jaama.
Tallinna–Narva raudteeliini rekonstrueerimisega jõuab elektriraudtee ka Kabala jaama. Foto: Ain Liiva

AS Eesti Raudtee ja OÜ GoTrack sõlmisid 17,5 miljoni euro suuruse lepingu Tapa–Narva raudteeliini õgvendamiseks ja jaamade ümberehituseks, edastas Eesti Raudtee kommunikatsiooniteenistus. Muu hulgas on plaanis suured tööd Tapa ja Kadrina jaama vahel ning Kadrina ja Vaeküla jaamas.

Raudteetööd on vajalikud, et luua eeldused piirkiiruse tõstmiseks kuni 160 km/h ning Tapa–Narva raudteeliini elektrifitseerimiseks. Ehitustööde hulka kuulub kolm raudtee peatee õgvendust Tapa–Kadrina, Püssi–Kohtla ja Jõhvi–Oru jaamavahedes ning raudtee kapitaalremont Soldina–Narva jaamavahes. 

​Kadrina, Vaeküla, Kabala, Püssi, Oru ja Auvere jaamas asendatakse peatee pöörmed betoonprussidel pöörmetega, et võimaldada nendest jaamadest kiiremat läbisõitu. 

"Selleks, et luua eeldused kontaktvõrgu rajamiseks, tuleb teostada mitmed rööbasteede ümberehitustööd ka Rakvere, Sonda, Kiviõli, Kohtla, Jõhvi, Soldina ja Narva jaamas. Nendes raudteejaamades demonteeritakse kontaktvõrgu mastidele ette jäävaid rööbasteid ning vahetatakse välja valitud jaamateede sõrestikud," kommenteeris AS-i Eesti Raudtee ehitusteenistuse juht Imre Reipõld.   

Projekti realiseerimiseks omandati üle 18 hektari maad.

Peateedelt üles võetavaid rööpaid ja liipreid taaskasutatakse jaamade kõrvalteedel, kus amortiseerunud sõrestikud asendatakse kasutusel olnud raudbetoonsõrestikega. Põhiliste ehitustööde tegemine on planeeritud aastatesse 2025 ja 2026. Projekti rahastab Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfond.  

Kommentaarid (1)
Tagasi üles