/nginx/o/2025/04/16/16782751t1h5d8e.jpg)
Ma saan aru, et tööjõu kasutamine peab olema efektiivne ja et nutikassad tulid selleks, et jääda. See on normaalne. Aga kui normaalsuse loomise tagajärjel tekib suure kaupluse kassasse 15-pealine järjekord, siis ei ole see enam kuskilt otsast normaalne.
Rakvere Kroonikeskuses tegutsevas Selveris olen mitu korda kinni jäänud 10–15 inimesest koosnevasse järjekorda. See on mu oma probleem, miks ma ei soovi nutikassat kasutada, kunagi võibolla kirjutan sellestki. Aga igal juhul peaks klient see kõige tähtsam olema. Ka minusugune nutikassapõlgur ja vanemaealine inimene, kes ei saagi enam sellele nutivärgindusele pihta.
Toodud olukorrad on olnud kõik äravahetamiseni sarnased: nutikassa on tühi, ainsa töötava kassa järjekord on aga pikk mis pikk. Viisakas poetöötaja on tulnud järjekorra juurde ja soovitanud kasutada nutikassat, kuid talle vastatakse eitavalt. Püüdke seal poes kuidagi aru saada, et töötajate efektiivne kasutamine tähendaks ka seda, et «nutikassavalvur» istuks ajutiselt tavakassasse, kui olukord seda nõuab.