/nginx/o/2025/04/29/16808401t1h4c4b.jpg)
1. juulist alustab tööd Maarjamaa riigikool, mis luuakse erivajadusega laste koolide liitmisel. Kooli direktoriks saab praegune Maarjamaa hariduskolleegiumi direktor Kristin Hollo. Kolleegiumil on kaks õppekeskust, millest Valgejõe keskus asub Tapal.
Ministeeriumi riigikoolide ja varade osakonna juhataja Priit Valk sõnas, et Kristin Hollo kasuks rääkis pikaaegne juhtimiskogemus haridusvaldkonnas ning tema nägemus uue ühendõppeasutuse tulevikust. "Usun, et Kristin Hollo suudab koolipered liita nii, et igast koolist võetakse kaasa väärtuslikud kogemused ning ühiselt luuakse laste arengut parimal viisil toetav õpikeskkond," rääkis Valk.
Kristin Hollo väljendas suurt lugupidamist liidetavate koolide seniste juhtide ja töötajate pühendumise suhtes. "Soovin omalt poolt väljendada tänu praegustele direktoritele pikaajalise südamega tehtud töö eest. Luban anda endast parima, et hästi toimivaid kooliperesid hoidvalt ja hoolivalt edasi juhtida. Samas olen ootusärev – mida saame ühendkoolis koos, ühe meeskonnana ära teha? Iga liituva kooli kogukond toob endaga kaasa väärtuslikku, millega jätkata, ning uus ühine algus annab võimaluse selle pinnalt koos arenguhüpe teha. Esmajärjekorras keskendun aga sellele, et uus õppeaasta saaks ühendasutuses toimekalt alata ja õppetegevus sujuvalt jätkuda ning et koolimeeskonnad saaksid sügisel oma tööd takistusteta ja töörõõmuga jätkata," kõneles Hollo.
Kristin Hollol on pikaajaline töökogemus haridusvaldkonnas. Alates 2022. aastast on ta juhtinud Maarjamaa hariduskolleegiumi ning enne seda töötas ta 20 aastat haridus- ja teadusministeeriumis. Hollo on olnud ka mentoriks alustavate koolijuhtide programmis.
Maarjamaa riigikool on uus õppeasutus, mis alustab tööd 1. juulil 2025 seitsme haridusliku erivajadusega laste väikekooli – Kammeri kooli, Kiigemetsa kooli, Nurme kooli, Raikküla kooli, Urvaste kooli, Valga Jaanikese kooli ja Ämmuste kooli – ühendamisel. Koolide liitmine ühendkooliks võimaldab efektiivsemalt majandada ja juhtida ning parandada õppe- ja töötingimusi. Õppetegevus jätkub kõigis senistes tegevuskohtades.