/nginx/o/2025/04/30/16810145t1h4b2a.jpg)
Tähelepanelikud silmad on kindlasti märganud, et Kadrina külje all käib raudtee ääres kibe ehitus. Eesti Raudtee on jõudnud töödega Tapa–Narva liinile, et luua eeldused piirkiiruse tõstmiseks kuni 160 km/h, raudteeliini elektrifitseerimiseks ja uue liiklusjuhtimissüsteemi rajamiseks.
Ehitustööd hõlmavad raudtee peatee kolme õgvendust – Tapa–Kadrina, Püssi–Kohtla ja Jõhvi–Oru jaamavahes – ning raudtee kapitaalremonti Soldina–Narva jaamavahes.
"Selleks, et luua eeldused kontaktvõrgu ja uue liiklusjuhtimissüsteemi rajamiseks, tuleb teostada mitmed rööbasteede ümberehitustööd Rakvere, Sonda, Kiviõli, Kohtla, Jõhvi, Soldina ja Narva jaamades. Nendes raudteejaamades demonteeritakse kontaktvõrgu mastidele ette jäävaid rööbasteid ning vahetatakse välja valitud jaamateede sõrestikud," kommenteeris AS-i Eesti Raudtee ehitusteenistuse juht Imre Reipõld.
/nginx/o/2025/04/30/16810146t1hbf8c.jpg)
Praegu rajatakse uut muldkeha Tapa–Kadrina ja Püssi–Kohtla õgvendusel. Pealisehitis paigaldatakse Tapa–Kadrina õgvendusele käesoleval aastal, uus lõik saab põhitee osaks 48-tunnises ajaaknas augustis. Püssi–Kohtla õgvenduse pealisehitise rajamine ja õgvendatud trassi liiklusele avamine jääb 2026. aastasse.
Projekti realiseerimiseks omandati umbes 18,2 hektarit maad. "Maade omandamise protsess on lõppenud ning kõik õgvendamiseks vajalikud maad on tänaseks riigi omandis. Suurimal, Püssi–Kohtla õgvendusel on lõpetatud ka metsa raadamistööd. Väljastatud on kõik vajalikud ehitusload, seega on olemas kõik eeldused ehitustööde läbiviimiseks," lisas Reipõld.
Tapa–Kadrina õgvenduse pikkus on 1317 meetrit, raudtee suurim nihkumine on veidi üle 14 meetri. Olemasoleva raudtee kõrvale rajatakse uus muldkeha, kaevatakse raudtee külgkraavid, rajatakse drenaaž ja tõstetakse ümber ette jäävad kaablid ning Eesti Raudtee elektriliin. Raudtee nihkumise tõttu Assamalla–Kadrina tee poole paigaldatakse maantee äärde täiendav, 128 meetri pikkune põrkepiire.
Raudtee nihkub üle 400 meetri
- Püssi–Kohtla õgvendus on Tapa–Narva liini kõige mahukam, selle pikkus on 3275 m ning peatee nihkub praegusest trassist kuni 411 m lõuna poole.
- Uus rööbastee kulgeb otse läbi turbaraba.
- Raudteekilomeetril 248,704 oleva raudteesilla asemele rajatakse truup.
- Uuele raudteelõigule rajatakse kolm truupi, rajatakse külgkraavis ja ehitatakse peateest põhja poole raudtee hooldustee. Uuele trassile tõstetakse ümber ka Eesti Raudtee elektriliin.
Kadrina, Vaeküla, Kabala, Püssi, Oru ja Auvere jaamas asendatakse peatee pöörmed betoonprussidel pöörmetega, et võimaldada nendest jaamadest kiiremat läbisõitu. Kiiruse suurendamise tõttu rajatakse Oru jaama 100 meetri pikkune teedevaheline ooteplatvorm, millel on laiem ohuala ja ootekoda, ning pargi-ja-reisi-parkla koos bussipeatusega.
Rööbasteede ümberehitus on alanud Sonda ja Kiviõli jaamas, kus ebavajalikud rööbasteed demonteeritakse ja osaliselt ehitatakse ümber jaamatee. Peagi alustatakse demonteerimistöödega Narva jaamas. Käesoleval aastal tehakse raudtee rekonstrueerimistöid veel Kadrina, Rakvere, Vaeküla, Kabala ja Püssi jaamas ning sügisel algab ka Soldina–Narva jaamavahes viiekilomeetrisel lõigul peatee kapitaalremont.
/nginx/o/2025/04/30/16810147t1h1216.jpg)
"Peateedest ülesvõetavad rööpad ja liiprid taaskasutatakse jaamade kõrvalteedes, kus amortiseerunud sõrestikud asendatakse kasutusel olnud raudbetoonsõrestikega. Lisaks kasutatakse jaamateede rekonstrueerimisel Tapa–Tartu liinil Kiltsi–Rakke–Vägeva kapitaalremondi käigus demonteeritavat sõrestikku," kirjeldas Reipõld.
17. märtsil AS-i Eesti Raudtee ja OÜ Go Track vahel sõlmitud leping hõlmab 17,5 miljonit eurot. Lepingu kohaselt tehakse 275 000 kuupmeetri ulatuses mullatöid, demonteeritakse 46 pööret ja 36,5 km raudteed ning paigaldatakse 40 pööret ja ehitatakse 27,3 km rööbasteed. Projekti rahastatakse Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondist.