:format(webp)/nginx/o/2025/05/05/16823043t1hf53c.jpg)
Maanteed üle Eesti ootavad kevadel remonti, kuid paraku jäävad võimalused selle tegemiseks aasta-aastalt aina väiksemaks. Transpordiameti värske analüüs riigiteede teehoiu vajadustest aastateks 2025–2054 näitas, et riigiteede remondivõlg on kasvanud 774 miljoni euroni, suurenedes viimase viie aastaga 12 protsenti. Kui aga vaadata kohalike teede olukorda, siis on pilt veelgi süngem.
Paari aasta eest koostatud analüüs kohalike teede olukorra kohta näitas, et omavalitsuste hallatavate teede rekonstrueerimis- ja remondivajadus ulatus 3,6 miljardi euroni. Igaaastane rahavajadus praeguse seisukorra säilitamiseks ületab kehtivat eelarvet ligi 40 miljoni euro võrra. Kui eesmärgiks seada mitte ainult seisundi hoidmine, vaid ka teeolude parandamine, ulatuks vajalik eelarve juba 314 miljoni euroni aastas, samas kui tegelik vahendite maht oli 170 miljonit eurot. See tähendab, et iga aastaga kuhjub teede remondivõlg, mille likvideerimine muutub järjest kallimaks. Kui kruusatee on mõistlikus seisus, saab seda tasandada ja hooldada, ent kui see on lagunenud, tuleb kogu konstruktsioon uuesti rajada. Sama kehtib truupide, kraavide ja väikeste sildade kohta.