/nginx/o/2025/05/23/16865584t1hdd2b.jpg)
Alati on muidugi keegi teine süüdi. Ukuarust kui ühest kultuuritempli ebaõnnestunud nimest rääkimine on poliitiline ärapanemine. Ajaleheartikkel sama maja orelist on kohalikus meedias asja ülevõimendamine ja info kallutatult esitamine – nii ütles Rakvere linnapea Triin Varek ERR-ile. Üleüldse on kõik, mida linnavalitsus teeb, väga õige ja väga hästi, ainult rahvas, va loll, ei saa sellest aru. Sõna «loll» on minu oma, täpsustan igaks juhuks, päris nii pole ma kedagi ametnikku ütlemas kuulnud.
Linnapea Triin Varek, kas te kujutate ette, kui palju tagasisidet sai Virumaa Teataja pärast seda, kui kirjutasime Ukuaru muusikamaja orelist või mitteorelist? Kas te kujutate ette, milline hämming tabas kõrgkultuurist lugu pidavaid inimesi, kui nad said teada, et orelit majja niipea ei tule? Kui üldse tuleb.
Nii nemad kui ka mina olime kogu aeg elanud teadmises, et Arvo Pärdile pühendatud muusikamajast saab eeskätt rahvusvahelisele kõrgkultuurile suunatud keskus. Just nii oli kirjas riigile esitatud rahataotluses (orelit oli seal ka konkreetselt mainitud), just nii on muusikamaja kogu aeg tutvustatud.
Nüüd ütleb abilinnapea Laur Kaljuvee «Aktuaalsele kaamerale», et rahvusvahelisi artiste olekski Rakverre raske saada ning maja sisuks hakkab olema ikka kohalike inimeste rahvatants ja koorilaul.
Tsiteerin üht teksti 2020. aastast. See on Laulasmaal tegutseva Arvo Pärdi keskuse toetuskiri Rakvere linna rahataotlusele. «Planeeritav Arvo Pärdi muusikamaja täidab kõik tingimused, mida klassikalise muusika maailmatasemel esitamiseks vaja on.»
Opositsioonipoliitiku Andres Jaadla jutud ja süüdistused linnavalitsuse aadressil võivad ju tunduda poliitilise tagamõttega, ja küllap need seda ongi, aga inimlikult saan ma temast aru. Kui ta omal ajal Pärdi maja mõtte õhku viskas ja asjaga tegelema hakkas, siis ei olnud tema plaan kindlasti mitte ehitada Rakverre riigi rahaga rahvamaja.
Kogu see värk lõhnab ja kõlab kui üks rehepaplus.