On viimane aeg investeerida teedesse

, teedeinsener
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Matti Jõe.
Matti Jõe. Foto: Tairo Lutter / Virumaa Teataja

Rakveres on viimastel aastatel tehtud suuri investeeringuid nii lasteaedadesse kui koolidesse. Selle aasta töödega saab linna haridusasutustele ring peale. Nüüd on aeg hakata rohkem raha paigutama linna sõiduteedesse. Leian, et on õige aeg kavandada vastavaid samme läbi järgnevate linnaeelarvete.

Rakvere linna tänavad ja teed on jäänud kahjuks tõelisesse vaeslapse ossa. Viimaste aastate jooksul ei ole Rakveres pinnatud ühtegi tänavat, vaid patcheriga on tehtud teepragude täitmistöid. Aukude remondil on täidetud üksnes löökauke, ühtegi tänavat pole läbimõeldult ja süsteemselt parandatud. See kõik meenutab tule kustutamist ja läheb lõppkokkuvõttes väga kalliks.

Tõsi, tänavu kevadel on märgata nihet paremuse poole. Põhjalikumalt võeti ette töö Kastani tänava lõpus, enne Karja tänavat, Tuleviku ja Rägavere tee valgusfooriga ristmikul ja Laada tänaval. Ma ei tea küll täpsemaid põhjusi, kuid kahjuks jäävad paljud kräbedalt freesitud kohad kauaks seisma, st asfaldiga uuesti katmata, ja tekitavad liiklejatele tuska. Märksa operatiivsemalt peaks kogu töö käima valgusfooridega ristmikel.

Korralikku remonti vajaksid peaaegu kõik Rakvere põhitänavad: Jakobsoni, Võidu, Narva, Karja, Rägavere tee jt.

Juba palju aastaid on räägitud Jakobsoni tänava läbimurdest Kalda tänavale, tegemist on ju ainult umbes 300 meetri pikkuse teelõiguga, mis vähendaks teatrimäe kaudu toimuvat liikluskoormust ning annaks põhjendatud mõtestatuse ka Jakobsoni–Tallinna uuele fooriga ristmikule. Võidu tänava pikenduse läbimurre Pae tänava suunas vähendaks võrdlemisi ohtliku Karja-Rägavere tee ristmiku koormust.

Suurejooneline Kauba tänava viadukt üle raudtee käib Rakverele rahaliselt muidugi üle jõu, samas tuleks visalt edasi taotleda väljastpoolt tulevat projektiraha.

Moonaküla silmusrambi ots on rajatud ringteel juba ehitatud, ehk oleks edasine (umbes 800 meetrit teed) ette võetav omal jõul (kaasates EASi finantseeringut ning laenu).

Siinkohal on sel aastal ka head näited – EASi raha toel valmivad Nortsu ja Papiaru tänav, mis teevad linna põhjaosas liikumise paremaks. Siiani oli piltlikult öeldes tõesti nii, et oleme jõudnud rak-rak Rakverre.

Linnarahva esindajatena tuleks Rakvere linnavolikogus kindlasti teha raha edasise kulutamise kohta põhimõtteline otsus: nüüd, mil haridusasutused saavad viimaks korda, suunata kogu investeeringute raha järgnevatel aastatel teede ja tänavate korrastamisele.

Me ju kõik näeme, kui intensiivseks on läinud liiklus, liiklusvoogude hajutamine jääb seega väga aktuaalseks.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles