Pärast “Isa” oli kolm aastat lavastamispausi, enne kui tuli “Mtsenski maakonna leedi Macbeth”. “Olin Üllele [Lichtfeldt – toim.] rolli võlgu ja pakkusin, et teeme “Mtsenski”. See tegemine oli loomevabadus, nauding, eufooria. Sinna juurde kuhjaga ahastamist ja pingeid, mis lavastamisega kaasas käivad. Aga see oli tohutu nauding, et ma teen, nagu tahan,” räägib Neuhaus. “Kõik muu oli ebakindel, aga mul oli suurepärane näitemäng Urmaselt, mis oli nii minu lugu. See meeletu rõõm tegemisest, Ontikast, trupist. Olin kindel, et kriitikud teevad lavastuse maatasa, aga mul oli sellest ükskõik.” Kriitikud andsid “Mtsenskile” sõnalavastuste eriauhinna ja tunnistasid Ülle Lichtfeldti aasta parimaks naisnäitlejaks.
Teist mängusuve alustanud “Vabrikutüdrukutest” Kukrusel räägib lavastaja, et kõhkles esialgu tublisti, sest näidend tundus võimalustevaene. “Õnneks välja kukkus pildikesi elust enesest. Olen õnnelik, et projekti korras loodud trupist on saanud mõttekaaslased. See on energia ja paueriga lugu,” kõneleb naine, kes pärast 12 lavastust ei osanud ennast veel lavastajaks pidada. “Ehk nüüd juba,” arvab ta, kui 13. lavastus - “Kaasavaratu” - menukalt laval.
““Kaasavaratu” oli esimene töö, kus tajusin, et asjad, mis mind siiani on kõigutanud või loksutanud, seekord ei loksutanud. See oli edasiminek,” tunnistab Eili Neuhaus.
““Kaasavaratu” puudutas mingeid asju sügavalt minus endas, lammutas ja ehitas. See oli omamoodi kummardus meestele. Oma hinges ma tänasin mehi ja mõtlesin selle peale, et annaks Jumal, et ma lavastajana naiseks jääksin. Paratamatult lavastaja amet on selline, et võtad vastu otsuseid ja pead olema kapten, tugev, jõuline, maskuliinne tüüp. Seda maskuliinsust on minus niigi sees, aga õnneks tunnen end siiski siiamaani õrna naisterahvana. Vaatamata oma suhete keerdkäikudele leian, et naise koht on mehe kõrval ja mehe koht on naise kõrval,” arutleb Neuhaus.