Kundast võib tulevikus viia laev Kroonlinna

, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Lääne-Viru maavanem Einar Vallbaum (vasakul), Kymenlaakso Liidu tegevdirektor Juha Haapaniemi (keskel) Peterburi Kroonlinna rajooni administratsiooni ülem Aleksandr Goroško allkirjastavad leppe.
Lääne-Viru maavanem Einar Vallbaum (vasakul), Kymenlaakso Liidu tegevdirektor Juha Haapaniemi (keskel) Peterburi Kroonlinna rajooni administratsiooni ülem Aleksandr Goroško allkirjastavad leppe. Foto: Heili Nõgene

Kunda sadam pälvib suurema rahvusvahelise tuntuse ja tähtsuse, kui kolme riigi koostöös saab lähiaastatel teoks plaan avada Kotka–Kroonlinna–Kunda laevaliin.

Läinud nädalal kohtusid Venemaal Kroonlinnas Lääne-Viru maakonna, Kymenlaakso ja Peterburi Kroonlinna rajooni administratsiooni esindajad, et allkirjastada kokkulepe ühiste kavatsuste kohta avada laevaühendus marsruudil Kotka–Kroonlinn–Kunda.

Kunda sadama direktori Aleksander Nikolajevi sõnul on rahvusvaheline piirkondlik kokkulepe alles väga pika tee algus. “Kunda kui sadamakoht on lihtsalt üks võimalik toetuspunkt kolmnurga Kotka–Kroonlinn–Kunda laevaühenduses,” sõnas Nikolajev.

Lääne-Viru maavanem Einar Vallbaum meenutas, et Kotka sadamal oli juba 2005. aastal suur huvi Eestis sadama leidmise vastu. Ühe võimalusena oli kaalumisel ka Kunda sadam, siis oli aga Sillamäe see, kes jõudis reaalse tulemuseni.

“Sillamäe ja Kotka vahel liikuva reisilaeva täitumus läks tõusvas joones. Inimesed võtsid idee omaks, mis peaks andma kindlust ka Kundale,” rääkis maavanem. “Teatavasti ei olnud Sillamäe–Kotka liinilaeval luba sõita kõige otsemal marsruudil läbi Venemaa territoriaalvete, mistõttu pikenes sõiduaeg ja liin suleti.”

Vallbaum lisas, et idee potentsiaal on aga nüüd kolme riigi osalusel tugevam. Koostöös otsitakse ka rahastamisvõimalusi.

Einar Vallbaum selgitas, et laevaliini avamine oleks maakonnale kasulik nii logistiliselt kui majanduslikult, toetades lisaks kaubaveole maakonna turismi, sealhulgas spaaturistide Virumaale jõudmist.

“Laevaliin annaks uue hingamise ka Ida-Virumaa, Järvamaa, Jõgevamaa ja eriti Peipsi-äärsete alade turismile. Riigi regionaalarengu seisukohalt oleks laevaliini avamine suur asi, mis aitaks tõsta piirkondlikku konkurentsivõimet ning suurendada ligitõmmet,” lausus maavanem.

Praegu on oluline anda ka Kunda sadama omanikule Saksamaal selge märk, et laevaliini sisseseadmine on tõsiseltvõetav ja potentsiaali omav ettevõtmine. Oluline on, et Kunda sadam ei jääks meie regionaalse arengu piduriks.

Kunda sadama juht Aleksander Nikolajev märkis, et allkirjastatud kokkulepe seab Kunda sadamale uued väljakutsed. “On vaja tõestada nii endale, omanikule kui avalikkusele, et selles piirkonnas liiguvad autovedudega üle piiride teatud kaubavood, mis vajavad meretranspordi abi, lisaks, et on olemas potentsiaalne reisimise soov inimestel, kes elavad Soome lahe idaosas ja selle vahetus läheduses. Turism selle sees on lihtsalt üks reisihimu rahuldamise viise,” kommenteeris Nikolajev.

Kunda sadama direktor toonitas, et laevaliini avamist võib loota siis, kui TriK projektiga ühineb konkreetne firma, laevaomanik või -operaator. Ta selgitas, et TriK on venekeelne kaubamärk, mis tähistab kolme K-tähega algavat sadamalinna (Kotka, Kroonlinn, Kunda). “Praegu alles otsitakse huvilisi,” lisas mees.

Kunda sadamas käivad uuendustööd. Tegeletakse uue kaikoha projekteerimisega. “Soovime arendada oma taristut selleks, et tagada ohutu ja mugav ratastel kaupade liikumine,” ütles Kunda sadama direktor.

Aleksander Nikolajev rõhutas, et sadama juhtkond peab väga oluliseks jõuda koostöös riiklike institutsioonidega nii kaugele, et kõik maanteed, mis viivad Kunda sadamasse, oleks korda tehtud ning välisturistidele tagatud mugav ja kiire piiriületus Kunda sadamas asuvas piiripunktis.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles