Juhtkiri: elektriautod meite õuel

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Elektriauto.
Elektriauto. Foto: Mihkel Maripuu

Kui Lääne-Viru omavalitsused on sõitnud elektriautodega juba mitu kuud, siis teisipäeval sai ühe elektriauto oma käsutusse ka Rakvere politseijaoskond. Naljahammastele olgu kohe öeldud, et operatiivsõite politsei sellega tegema hakata ei kavatse.


Aga naljaga pooleks – kui nüüd seda väikest sinivalget elektriautot näed, ei või kunagi kindel olla, kas selles istub valla sotsiaaltöötaja, Rakvere abilinnapea või politseinik, ometi võiks arvata, et ükski majanduslikult mõtlev inimene seda autot praegu veel enda isiklikuks tarbeks ei soeta.

Ilmselt oleks isiklikuks tarbeks mõttekas siiski valida pigem hübriidauto, et lühikesed linnasõidud elektri jõul ära teha ja maanteel ikkagi fossiilse kütuse jõul liigelda.

Pealegi lisati ka pistikust laetavad hübriidautod hiljuti elektriautode kõrvale ostutoetuskõlblike autode hulka.

Samas mõte elektri jõul edasi liikuda on iseenesest ju keskkonnasäästlik ja loodetavasti arenevad tehnoloogilised lahendused tulevikus edasi. Ehk võime kunagi tuua paralleele mobiiltelefonidega, mis on muutunud suurtest kaasaskantavatest “tellistest” õhukesteks ja nutikateks multimeediavahenditeks.

Ja ega keegi polegi tegelikult elektriautosid ju püüdnud paremas valguses näidata, kui nad on. Ka ELMO ehk Eesti elektromobiilsuse programmi koduleht toob välja nii elektriauto plussid kui miinused.

Kodulehel on selgelt kirjas need miinused, millest meediaski on räägitud: väike sõiduulatus (eriti talvisel ajal), ajakulu aku laadimisel, auto kallis maksumus, väike mudelite valik ning aku kõrge hind ja väike tööiga.

Omavalitsustes on seni võimalik olnud elektriautosid katsetada suvel ja seetõttu pole suuremaid probleeme nendega olnud. Suvisel ajal ja linnasõiduks tundub see masin sobivat küll.

Aga ees on põhjamaiselt karmid talveolud. Mis hakkab juhtuma elektriautodega nendes rasketes tingimustes, eks sellest saame ilmselt lugeda ja kuulda vähem kui poole aasta pärast.

Muide, ega elektriautosid ei tooda ainult jaapanlased. Kel huvi, võib minna Põlvamaale maanteemuuseumisse, kus on eksponaadina võimalik näha Eestis ehitatud kahekohalist elektriautot.

Märksõnad

Tagasi üles