Noor rallisõitja kihutab unistuste täitumise poole

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Viru rallil oma esimese tõsisema võidusõidu teinud Roland Poom.
Viru rallil oma esimese tõsisema võidusõidu teinud Roland Poom. Foto: Erakogu

Hiljutisel Viru rallil oma esimese tõsisema võidusõidu teinud Roland Poom Rakverest sihib kõrgeid eesmärke, kuid selleks on vaja muu hulgas palju õnne ja raha.



16aastane rallisõitja kihutas äsjasel Viru rallil Rakvere ja Lääne-Viru teedel koos kogenud kaardilugeja Raul Kulgeveega ning saavutas Lada Samaraga sõites oma klassis teise koha, ehkki auto kippus ralli käigus vägisi käes ära lagunema.

Roland, seni oled osalenud rallisprintidel. Nüüd sõitsid esimest korda koos kaardilugejaga ja kohe Eesti meistrivõistluste etapil, saavutades oma klassis teise koha. Kas oli ka probleeme?

Auto hakkas kohe lagunema. Esimesed kaks katset sujusid päris hästi, kuid juba esimesel linnakatsel läks kojamees katki, nii et kojamehed jäid keset klaasi ja vett hakkas peale tulema – sõita eriti ei näinud.

Õhtul murdusid teenindusalal tagaratta tikkpoldid, ega enam teadnud, kas saabki edasi sõita. Vahepeal lendas ka kapotikaas minema. Kolm viimast katset sõitsime lihtsalt kulgedes läbi, lõpuks kadusid veel pidurid ära. Sõiduvigu eriti ei olnud, hirmu ja ärevust samuti ei tundnud.

Kas koos kõrval istuva kaardilugejaga oli väga imelik sõita?

Esimesed paar katset olid harjumatud, kuid teisel päeval juba sujus. Esialgu keskendusin rohkem sõidule kui legendi kuulamisele.
Aga pärast oli juba parem koostöö ja tuli selline hea rütm ning oli hoopis teine asi. Raul on muidugi tõeline oma ala proff.

Kuidas su rallihuvi üldse alguse sai?

Umbes kaheksa-üheksa aastat tagasi hakkasin koos peretuttavaga rallidel käima, Siis ostis isa mingil hetkel esimese Žiguli, millel koos vennaga sai rallit mängitud, põllul ja külarallidel sõita. Sealtpeale tahtsin juba puuriga jääraja autot ja eelmisel aastal ostsime ühe normaalsema auto (seesama Lada Samara – toim.), millega noorte sprinti sõita. Eks sedagi autot tuli hakata kõvasti täiustama.
Kui mõne aasta eest Viru rallit vaatasin, mõtlesin, et kunagi sõidan mina ka siin. Nüüd saigi see unistus teoks. Kuna Viru rallit sõidetakse minu koduteedel, siis sellest osavõtt oli eriti oluline.

Sõidad noorte sprindisarjas, kuidas seal on läinud?

Seni on olnud poodiumikohad ja kui viimasel paaril etapil ka hästi läheb, võib loota klassivõitu.

Kes su abilised veel on peale isa-ema?

Kogu rallieelse perioodi oli minu kõrval mind õpetamas ja motiveerimas Simo Koskinen. Tänu Oleg ja Georg Grossile oleme saanud kasutada Kehala rada. Eks abilisi on olnud teisigi.

Mis saab edasi?

Järgmisest hooajast tahaks sõita rallit Eesti meistrivõistluste etappidel. Ja kunagi tahaks muidugi neljaveolise peale üle minna.

Simo Koskinen: “Rolandis on kõvasti potentsiaali”

Viru ralli kaardilugejana võitnud Simo Koskinen Rakverest alustas Roland Poomiga koostööd tänu ühistele tuttavatele ning algne plaan oli Viru rallit ka koos sõita.

“Meie koostöö algas Rolandi naabrimehe Tarmo Proosa kaudu, kes on Rolandi fänn nr 1. Ta rääkis Rolandist kui arenemisvõimelisest noorest rallisõitjast,” lausus Koskinen. “Uurisin natuke tausta ja tulemusi ning jõudsin järeldusele, et peaks proovima teda suunata ja aidata nii palju, kui oskan, kuna noorsportlasi peab aitama kas või puhtalt missioonitundest, et ala areneks.”

Simo on ise elanud läbi sarnase olukorra, kus isa teeb kõik, et poeg sõita saaks. Sama lugu oli ka tema praeguse paarimehe Rainer Ausiga. “Nägin kõrvalt, kui raske see oli,” ütles Simo.

Kuna Roland pole enne kaardilugejaga sõitnud, siis tuli alustada legendist. Simo ütles talle esimese lausena, et rallisõit algab rajalegendist ja tee kirjeldamisest, ülejäänu tuleb kilomeetritega.

Simo: “Andsin talle paar puhast legendivihikut ja ütlesin et “mine metsa” ja enne ei taha ma sind näha, kui vihikud täis.”
Kui Kehala ringil oli talvel paar trennipäeva tehtud, siis tundus Simole kõrval istudes turvaline ning see tunne ajendas teda koostööle.
“Ta lihtsalt ei pane hullult, vaid mõtleb ikka. Roland on väga tasakaalukas, samas kui vaja, siis läheb lõhkuma ka. Hetkel on tal parimaks omaduseks kuulamine,” kirjeldas Simo.

Algselt oligi plaan minna koos Viru rallile – võtta seda kui esimest täispikka maratoni, kuid kuna Rainer Ausil läksid eelneva kaardilugejaga teed lahku, siis istus Simo tema kõrvale.

Asemele leiti Raul Kulgevee. Simo ise aga plaanib pärast edu Viru rallil teha kaasa ka ülejäänud kaks Eesti meistrivõistluste etappi: üks Viljandis ja teine Saaremaal.

“Praegu on veel vara öelda, et Roland on tulevane maailmameister, sinna on väga-väga pikk tee minna, kuid midagi temas on, et selleks saada,” rõhutas Simo Koskinen, kes ise tegi viimati kaasa MMi etapi Soomes 2011. aastal.

“Eestis on loodud palju võimalusi noortele tulevikus heaks rallisõitjaks saada, selleks on mitmesugused noorte- ja rahvarallid. Vähestes riikides saab 16aastane loa ja rallilitsentsi, seega taimelava on loodud, nüüd peab ainult jätkuma poisse, kes tahavad saada heaks rallisõitjaks. Et tõusta heaks rallisõitjaks, peab olema ka palju õnne ja raha loomulikult,” lausus Simo Koskinen.

Märksõnad

Tagasi üles